فولاد کاوه خرمشهر دهه فجر افتتاح می شود
فولاد کاوه خرمشهر (اروند) در دهه فجر افتتاح خواهد شد و با افتتاح این مجتمع فولادی، برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

ولی اله حیاتی، فرماندار خرمشهر همچنین از پیشرویی ۵۰ درصدی احداث فولاد جهان آرا خرمشهر خبر داد و تبدیل شدن خرمشهر به قطب فولاد کشور را وعده کرد.

فرماندار خرمشهر بر تلاش دولت برای تحقق شعار رئیس جمهور مبنی بر تبدیل شدن خرمشهر به نگین تجاری کشور تاکید و بیان کرد: دولت مصصم است از ظرفیت های موجود در خرمشهر به خصوص استفاده از ظرفیت دریایی این شهر استفاده کند و دسترسی به آب های آزاد از اولویت های نخست دولت است.

وی، لایروبی آبراه اروند را به عنوان دیگر اقدام برای توسعه اقتصاد دریایی کشور برشمرد و گفت: اروند رود به عنوان شاهرگ حیاتی ایران و عراق است و با توجه به اینکه توسعه بندر خرمشهر نیازمند لایروبی اروند است دولت امسال ۸۶ میلیارد  تومان را برای خارج سازی مغروقه های اروند در نظر گرفت.

حیاتی اظهار کرد: دولت مصمم است در چهار سال نخست حضورش، لایروبی اروند را به سرانجام برساند.

وی همچنین از راه اندازی پایانه صادرات آبزیان در مرز شلمچه خبر داد و از وجود دو مجتمع پرورش آبزیان در خرمشهر به عنوان دیگر دستاورد دولت در  حوزه صنایع مبنتی بر آب و در این شهرستان یاد کرد.

حیاتی اظهار کرد: خرمشهر امسال با بیش از ۱۵ میلیارد تومان صادرات به عنوان قطب آبزیان معرفی و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در زمینه آبزیان در این شهرستان فراهم شد.

وی با یادآور شدن اینکه در خرمشهر و برای نخستین بار تراز صادرات بر واردات فزونی یافته است، افزود: در مرز شلمچه روزانه دو و نیم میلیارد دلار صادرات انجام می شود.

2

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۰
منبع : خبرگزاری مهر
شناسه مطلب : 10287
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی