مدیرعامل فولاد خراسان در گفت و گو با چیلان:فوری: فولاد خراسان کاهش ۲۰ درصدی تولید را کلید زد
مجتمع فولاد خراسان در راستای حمایت از بازار داخل و حمایت از عرضه کنندگان، کاهش 20 درصدی تولید در خط نورد را از امروز شروع کرد. همچنین این شرکت، به منظور توسعه صادرات در بازارهای هدف، تخفیف و مشوق هایی را به زودی در دست اجرا دارد.

فولاد خراسان به منظور اجراى تصمیمات جلسه هفته جارى با واحدهاى فولادى رسته نورد و همچنین جلوگیرى از افزایش دپوى محصولات در انبار و کمک به تنظیم بازار، این شرکت از سه شنبه هفته جارى (امروز) تا اطلاع ثانوى کاهش ٢٠ در صدى در خط تولید نورد را به عنوان یک واکنش منطقى و اقتصادى به شرایط بازار در دستور کار قرار داد و این روند در هفته هاى آتى و تا مادامیکه موجودى انبار به یک سطح قابل قبول نرسد کماکان ادامه خواهد داشت.

مهندس سید حسین احمدی، مدیرعامل فولاد خراسان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار  چیلان  گفت: هم اکنون بالغ بر ٢۵ درصد موجودى انبار متعلق به مشتریانى است که به دلیل خرید با نرخ هاى هفته هاى پیشین و افت غیرمنطقى قیمت های ناشى از رقابت هاى منفى در بازار متاسفانه قادر به حمل و عرضه آن نمی باشند؛ لذا منصفانه نیست که در قبال سرنوشت ذینفعان خود بى تفاوت باشیم.

مهندس احمدى تصریح کردند: استراتژى توسعه صادرات و دستیابى به بازارهاى هدف به منظور برون رفت از شرایط بازار داخلى با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و بکارگیرى مشوق هاى لازم از جمله تقبل بخش قابل توجهى از هزینه حمل تا مقاصد صادراتى جدید با جدیت در دستور کار قرار گرفته که این مشوق هاى صادراتى و تخفیفات تا مرز قیمت تمام شده محصولات قابلیت اعمال خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح دادند: تا کنون محصولات شرکت به کشورهاى افغانستان، پاکستان، ترکمنستان عراق وکویت صادر می شده است ولى به دلیل کیفیت تولید و تکنولوژى اروپایى که فولاد خراسان دارد قابلیت صدور تا کشورهاى عربى و افریقا را هم داریم.

مدیرعامل فولاد خراسان ضمن تشکر صمیمانه از زحمات ارزشمندی که دست اندرکاران چیلان در امر اطلاع رسانى بازار پر تلاطم کسب وکار صنعت فولاد متحمل می شوند و همچنین ابراز امیدوارى از تعاملات بسیار خوبى که در این دوره با تدبیر و برنامه ریزى انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بین تولیدکنندگان رسته هاى مختلف ایجاد شده است به خبرنگار  چیلان  گفت: انتظار داریم در امر مدیریت بازار عرضه و تقاضا تا رسیدن به شرایط متعارف و اجتناب از هر گونه افراط و تفریط در نوسانات قیمت ها همه اعضای محترم به جمع بندى جلسات هم اندیشى و تصمیماتی که اتخاذ می شود صادقانه پایبند باشند.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۱
شناسه مطلب : 10675
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی