رضاپور در گفت و گو با چیلان خبر داد:عراق و ایتالیا مقصد نخستین محموله های صادراتی فولاد تاراز
30 درصد محصولات تولیدی تاراز صادراتی است و این شرکت در نخستین گام صادرات به عراق و ایتالیا داشته است.

مجید رضاپور، مدیرعامل شرکت صنایع ورق های پوششدار تاراز چهارمحال با بیان این مطلب به خبرنگار چیلان  گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است حداقل ۳۰ درصد از محصولات تولیدی مجموعه تاراز صادر گردد.

وی افزود: اولین محموله صادراتی با توجه به اینکه ۲.۵ ماه از زمان راه اندازی مجتمع می گذرد، به کشور عراق و ایتالیا خواهد بود.

رضاپور ادامه داد: البته مذاکرات زیادی برای صادرات ورق گالوانیزه و گالوالوم صورت گرفته و درخواست های زیادی نیز بوده است. چراکه ورق های تولیدی این مجتمع مطابق با استانداردهای مورد تایید اروپا است از اینرو چشم انداز خوبی برای صادرات آن متصور است.

وی در ادامه به ثبت رکورد در این مجتمع در همان ماه های اولیه اشاره کرد و گفت: فولاد تاراز رکورد تولید هزار و ۱۰۰ تنی روزانه را شکست و برنامه داریم تا پایان سال ماهانه ۱۰ هزار تن تولید داشته باشیم و در ماه های نخست توانسته ایم به این تولید دست یابیم.

مدیرعامل شرکت صنایع ورق های پوششدار تاراز چهارمحال تصریح کرد: در سال آینده ظرفیت تولید ماهیانه ۲۰ هزار تن را در دستور کار داریم که در این راستا تمهیدات لازم جهت تامین مواد اولیه آن صورت گرفته است. همچنین در آینده ای نزدیک تولیدات ورق گالوالوم در بازار عرضه خواهد شد.

وی به مذاکراتی که پیرامون اجرای طرح توسعه ای شرکت تاراز انجام شده نیز پرداخت و تاکید کرد: مذاکرات در این زمینه به مراحل نهایی رسیده و رو به اتمام است. علاوه براین پیرو سفر معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد یک واحد نورد گرم در منطقه در امتداد تولید فولاد سفید دشت به ظرفیت یک میلیون تن نورد گرم احداث شود. در ادامه نیز، با مشارکت مجموعه های مستقر در استان نظیر تاراز، ورق خودرو و فولاد مبارکه یا فولاد سفید دشت نسبت به احداث یک خط اسیدشویی یا نورد سرد اقدام گردد که مطالعات آن در حال انجام است و هر زمان نهایی شود عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی یکی از مزیت های تاراز را استفاده از قانون معافیت ۵ ساله مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: در امر صادرات هم به طور خود به خود از معافیت مالیاتی استفاده می شود.

شایان ذکر است، کارخانه صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ۱۸ آذر به بهره برداری رسید.

شرکت تاراز  با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال، سالانه ۳۳۰ هزار تن ورق گالوانیزه و گالوالوم تولید می کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
شناسه مطلب : 10858
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی