مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت و گو با چیلان:واردات گندله را به صفر رساندیم/ اولویت اول فولاد هرمزگان صادرات است/ صادرکننده برتر در استان و کشور شدیم
فولاد هرمزگان از ابتدا به منظور حضور در بازارهای صادرات بنا شد درحالی که دستاورد صادراتی نداشت؛ در حال حاضر این شرکت با به صفر رساندن واردات گندله توانسته است به بهترین عملکرد صادراتی دست یابد و در جایگاه برترین صادرکننده کشور قرار گیرد.

امیر مسعود هراتیان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت و گو با  چیلان ، ضمن برشمردن موفقیت های صادراتی فولاد هرمزگان در سال جاری اظهار داشت: جانمایی صحیح فولاد هرمزگان در کنار آب های آزاد خلیج فارس موجب افزایش مزیت صادراتی برای ما شده است اما سال ها از این پتانسیل استفاده نمی شد درحالیکه این کارخانه از ابتدای تاسیس با هدف صادراتی بنا شده بود.

هراتیان افزود: ۱.۵ میلیون تن از تولیدات فولاد هرمزگان که قابلیت صادرات داشت، به بازارهای صادراتی اختصاص نمی یافت و در مقابل به همان میزان واردات گندله به این شرکت صورت می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول فولاد هرمزگان صادرات است و این خواسته هلدینگ فولاد مبارکه، دکتر سبحانی مدیریت این هلدینگ و نیز بنده است چراکه معتقدیم اگر کالایی در کنار مرزها تولید می شود باید به صادرات آن اندیشید و برای تامین نیاز داخل بهتر است به کارخانه های داخل و مرکز کشور توجه شود.

هراتیان در پاسخ به سوال سردبیر  چیلان  که آیا با تأمین گندله از داخل، مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه فولاد هرمزگان مرتفع شده است، عنوان کرد: کمبود وجود دارد اما کمبود در بخش گندله و مواد اولیه نیست بلکه مربوط به زیرساخت های تولید به خصوص زیرساخت های حمل و نقل منطقه ای است و در تلاش هستیم این موانع زیرساختی را رفع کنیم.

به گزارش   چیلان ، آمارهای مربوط به عملکرد صادراتی شرکت های بزرگ فولادی کشور در۱۰ ماهه امسال نشان می دهد که فولاد هرمزگان بهترین عملکرد را در صادرات داشته است و در رتبه اول صادرکنندگان برتر کشور قرار گرفته است.

همچنین آمارهای گمرک کشور حاکی از آن است فولاد هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه با صادرات بالغ بر ۸۱۲ هزار و ۱۱۵ تن اسلب به رشد ۷۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافته است. این شرکت در آذر ماه نیز ۷۲ هزار و ۲۳۹ تن اسلب صادر کرده که نسبت به آذر ماه سال قبل ۵۸۶ درصد رشد نشان می دهد.

این گفت و گو را به صورت کامل در شماره اسفندماه  چیلان  (نشریه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران) مطالعه کنید.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
شناسه مطلب : 10945
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی