دکتر سبحانی در گفت و گو با چیلان:نگرانی از بابت تحقیقات یوروفر نداریم/ بازارهای دیگری را در اختیار داریم/ شکایت یوروفر تنها مربوط به صادرات نورد گرم است/ نورد سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی نیز صادر می کنیم
دکتر سبحانی به چیلان گفت: تنوع تولید در فولاد مبارکه و بازارهای صادراتی دیگر سبب شده فولاد مبارکه نگرانی بابت یوروفر و تصمیمات این نهاد اروپایی نداشته باشد.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با « چیلان » در باره ادعای گروه لابی صنعت فولاد اروپا (یوروفر) مبنی بر دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولید‌کنندگانی در ایران، صربستان، برزیل، روسیه و اوکراین گفت: فعلا اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است اما فولاد مبارکه نگرانی در این خصوص ندارد چراکه بازارهای ما گسترده است.

سبحانی در این خصوص افزود: حتی خودروسازان اروپایی و دیگر صنایع پایین دستی که خریدار محصولات ما هستند نیز به این تصمیم یوروفر معترض هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: ما بازارهای دیگری را در اختیار داریم و این اعتراضات تنها مربوط به صادرات نورد گرم بوده درحالی که صادرات فولاد مبارکه به نورد گرم محدود نمی شود بلکه نورد سرد، گالوانیزه، قلع اندود و رنگی نیز در این مجموعه تولید و صادر می گردد.

گفتنی است، گروه لابی صنعت فولاد اروپا (یوروفر) اخیرا بحث دامپینگ فولاد ایران را مطرح و اعلام کرده است، صادرات فولاد ایران به اروپا به بیش از یک میلیون تن در سال رسیده و این کشور پس از هند با ۱.۹ میلیون تن، به یکی از تامین‌کننده بزرگ فولاد اروپا تبدیل شده است.

مدیر روابط خارجی و تجاری یوروفر در این‌باره گفته، تهدید وارده از سوی ایران جدید است و این کشور به همراه چین و هند دارد به یکی از سه تهدید اصلی تبدیل می‌شود.

اتحادیه اروپا در حال تحقیق در مورد ادعای دامپینگ در صنعت فولاد از سوی تولید‌کنندگانی در صربستان، ایران، برزیل، روسیه و اوکراین است. اتحادیه اروپا قبلا نیز مجازات‌هایی را علیه شرکت‌های چینی در نظر گرفت که  موجب واکنش بسیار تند این کشور و طرح شکایت در سازمان تجارت‌جهانی شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
شناسه مطلب : 11199
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی