چهارمحال و بختیاری قطب تولید انواع ورق های فولادی
با راه‌اندازی مجتمع فولاد تاراز شهرکرد، در کنار دو کارخانه دیگر این استان ( کارخانه های ورق خودرو سفید دشت و قلع اندود فرخشهر)، چهارمحال و بختیاری با ظرفیت 800 هزار تن، قطب تولید انواع ورق کشور می‌شود.

سید نعیم امامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری به قطب تولید گالوالوم ایران تبدیل شده است.

به ‌گزارش  چیلان  به نقل از ایسنا، امامی اظهار کرد: کارخانه تولید  ورق فولادی گالوالوم با یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۷.۵ میلیون یورو راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مجتمع بزرگ صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز که ساخت آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است، سالانه ۳۳۰ هزار تن ورق‌های پوشش‌دار تولید می‌کند که نیمی از آن ورق گالوالوم است. با بهره‌برداری از این کارخانه ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر، سالانه از خروج ۶۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با راه‌اندازی مجتمع فولاد تاراز شهرکرد، در کنار دو کارخانه دیگر این استان ( کارخانه های ورق خودرو سفید دشت و قلع اندود فرخشهر)، چهارمحال و بختیاری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، قطب تولید انواع ورق کشور می‌شود. این کارخانه در هفت هکتار از زمین‌های قطب صنعتی شهرکرد در مدت سه سال ساخته شده است.

امامی خاطرنشان کرد: در مجتمع فولاد تاراز سالانه ۳۳۰ تن انواع ورق‌های پوششی ازجمله گالوانیزه و گالوالوم تولید می‌شود. در صورت تأمین ماده اولیه فولادی، کارخانه با ظرفیت اسمی کامل، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

این مجتمع آبان ماه پارسال با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. ورق گالوالوم در مقایسه با ورق گالوانیزه عمری دو برابر و پوششی نصف داشته و در صنایع لوازم خانگی، ساختمان و خودرو کاربرد دارد.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۹
شناسه مطلب : 11834
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی