در بیست و هشتمین نشست نوردکاران چه گذشت؟رتبه بندی واحدهای فولادی نیمه اول امسال عملیاتی می شود/تا پایان انتخابات به مسئله قیمت ورود نمی کنیم
در بیست و هشتمین جلسه هم اندیشی رسته نورد مقاطع طویل که امروز (16 اردیبهشت) در محل انجمن برگزار شد، زمان اجرای رتبه بندی کیفی واحدهای نوردی نیمه اول سال جاری اعلام شد.

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن بیان این مطلب که جلسه امروز بیشتر پیرامون رتبه بندی کیفی واحدهای نوردی بود گفت: در جلسه امروز بیشتر سعی شد به یک جمع بندی درباره موضوع رتبه بندی واحدها برسیم و براین اساس قرار شد کار رتبه بندی از سوی گروهی از کارشناسان که از قبل تعیین شده بودند، مجددا آغاز شود و تلاش شود در نیمه اول سال جاری این کار عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: این گروه کارشناسی متشکل از اعضای کمیته استاندارد انجمن و تعدادی از مدیران واحدهای نوردی که توسط رسته انتخاب شده اند می باشد که دبیر و مدیر اجرایی انجمن و همچنین نماینده سازمان ملی استاندارد نیز آنان را همراهی خواهند کرد.

نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به جلسه هفته قبل  کمیته استاندارد انجمن خاطرنشان کرد: در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده جهت تدوین و تصویب استاندارد شمش مورد بررسی قرار گرفته و با توجه قوانین و آیین نامه های سازمان ملی استاندارد انتظار می رود طی چند ماه آینده استاندارد شمش نیز تدوین و به مرحله به اجرا در آید.

احمد خوروش، عضو دیگر هیئت مدیره انجمن فولاد هم درباره جلسه امروز  هم اندیشی نوردکاران به  چیلان  گفت: در این جلسه آمار و ارقام تولید، عرضه و تقاضای میلگرد و همین طور شمش فولادی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و  بر روی تجزیه و تحلیل  آمار و ارقام ارائه شده از سوی واحدهای تولیدکننده میلگرد  تبادل نظر شد چرا که بخش اعظمی از تولید میلگرد در شرایط فعلی در دست بخش خصوصی است و ارائه آمار صحیح و واقعی به تصمیم گیری بهتر واحدها و مدیریت بهتر عرضه و تقاضای میلگرد خواهد انجامید.

وی اظهار داشت: درباره رتبه بندی واحدها و استانداردسازی هم صحبت هایی مطرح شد و تصمیم بر آن شد تا همکاری ها در این راستا سرعت بگیرد تا علاوه بر انسجام در این زمینه شاهد به نتیجه رسیدن این موضوعات باشیم.

خوروش به این سوال که آیا به موضوع قیمت ها در بازار هم پرداخته شد؟ اینگونه پاسخ داد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات تصمیم حاضرین این بود که  وارد مسائل قیمت و بازار نشویم و در نتیجه تا آن زمان ترجیحا صحبت و تصمیمی در خصوص قیمت ها گرفته نخواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۹
شناسه مطلب : 12180
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی