نرخ رشد فروش ذوب آهن اصفهان در سال۹۵ اعلام شد
ذوب آهن اصفهان در حالی در سال 94 نرخ فروش محصولات خود را 13 هزار و 634 اعلام کرد که در سال 95 شاهد رشد قیمت فروش و رسیدن آن به 13 هزار و 946 بود. همچنین قیمت تمام شده این شرکت در سال 95 بالغ بر 13 هزار و 764 اعلام شد درحالی که در سال 94، 14 هزار و 137 بود.

سعید امید قائمی، معاون مالی اقتصادی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اقدامات مهم و مدیریت اعمال شده در سطح شرکت و به استناد صورت های مالی سال ۹۵ شرکت گفت: صورت های مالی سال ۹۵ ذوب آهن که در سایت کدال منتشر شد حاکی از کاهش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان زیان نسبت به سال قبل (۹۴) می باشد این موضوع ، بیانگر عملکرد مثبت شرکت نسبت به سال گذشته است و این در حالی است که  با در نظر گرفتن تورم حداقل ۱۰ در صدی نسبت به سال ۹۴ و با عنایت به تولید برابر طی دو سال ۹۴ و ۹۵ ، چنانچه عملکرد شرکت عینا مطابق با سال ۹۴ تداوم پیدا می کرد زیان مورد انتظار در سال مالی ۹۵ حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان می بود .

وی در ادامه گفت : از آنجایی که در سال ۹۵ میزان زیان شرکت به حدود۷۳۰ میلیارد تومان کاهش یافته، این موضوع ۵۲۰ میلیارد تومان عملکرد اقتصادی مثبت شرکت را نشان  می دهد و دست یابی به این مهم در نتیجه صرفه جویی اقتصادی و مدیریت بهینه منابع و هزینه ها ، مدیریت بازار محصول و … حاصل گردیده است . این در حالی است که این شرکت در پایان سال ۹۵ بر خلاف سال قبل شاهد سود ناخالص بوده و میزان تغییرات معادل ۱۴۸ در صد می باشد .

وی تصریح نمود : این شرکت در سال ۹۵ در بخش هزینه های عملیاتی معادل ۷۷ میلیارد تومان نیز صرفه جویی داشته است و بررسی های بیشتر حاکی از آن است که اخذ وام جدید از بانک ها در سال ۹۵ متوقف گردیده و شرکت توانست حدود یک سوم از بدهی خود بابت سود وام های دریافتی و مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از اصل بدهی بانکی خود را تسویه نماید. همچنین این شرکت ساماندهی بدهی بانک ها در قالب مصوبه ستاد تسهیل و کاهش هر چه بیشتر بدهی های بانکی  و هزینه های مالی را یکی از اولویت های اصلی شرکت در سال ۹۶ در دستور کار خود قرار داده است .

وی افزود :  اطلاعات کاملتری در خصوص مباحث مالی در سایت سازمان بورس اوراق بهادار و کدال قابل پیگیری است.

معاون مالی اقتصادی ذوب آهن اصفهان تصریح نمود : از دیگر اقدامات انجام شده جهت اصلاح ساختار مالی شرکت و پس از پیگیر های فراوان، سرمایه ثبت شده شرکت ۴.۲ برابر ( از ۷۸۰ میلیارد تومان به ۳۳۰۰ میلیارد تومان) افزایش یافت .

وی گفت : بدنبال این موضوع قیمت بازار سهام شرکت بهبود یافته و  این شرایط کماکان ادامه خواهد داشت .

ضمن اینکه با پیگیری های انجام شده، تهاتر ۷۶۰ میلیارد تومان بدهی شرکت با مطالبات  سازمان تامین اجتماعی از دولت ، مراحل نهایی خود را طی می نماید.

وی همچنین یاد آورشد: همچنین شرکت به منظور رعایت کرامت انسانی نسبت به حفظ نیروی انسانی  اهتمام ورزیده و با دردست گرفتن پروژه های اجرایی  و عمرانی داخل شرکت و حذف تدریجی بخشی از پیمانکاران توانست ضمن اجرای عملیات جاری شرکت، با افزایش حجم پروژه های سرمایه ای در کنار دیگر تلاش های انجام شده، قیمت تمام شده خود را کاهش و در نهایت به سود عملیاتی دست یابد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
شناسه مطلب : 12690
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی