با همکاری دو واحد فولادی:معضل فرار دود کوره‌های القایی یزد رفع شد
معضل «فرار دود» کوره‌های القایی صنایع فولادی برای اولین بار توسط دو واحد صنعتی تولید فولاد در استان یزد رفع شد.

به گزارش  چیلان ، دامون سلیمانی‌زاده در جریان بازدید از کارخانه‌های تولید فولاد تارا شمش یزد و همچنین فولاد سازان کیوان اظهار کرد: امیدوارم با رعایت قوانین نگهداری از ظرفیت‌های زیست محیطی شاهد کارخانجات فولادی دوستدار محیط زیست در سطح استان یزد باشیم.

رییس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست یزد گفت: فرار دود از جمله پدیده‌هایی است که در صنایع فولادی که با کوره‌های القایی مشغول فعالیت هستند وجود دارد.

سلیمانی‌زاده خاطرنشان کرد: معضل فرار دود از معضلاتی است که بیشتر در مواقع شارژ کوره، تخلیه ذوب و در زمان سرباره گیری مشاهده می شود و حجم قابل توجهی از آلاینده‌ها را وارد هوا می‌کند.

«محمدرضا کوچک‌زاده» در این بازدید با اشاره به دستاوردهای دو کارخانه فولاد تارا و فولاد سازان کیوان   در راستای کنترل جدی انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، تأکید کرد:‌ سایر کارخانه‌های فولادی استان نیز که دارای کوره‌های ذوب القایی فعال هستند با الگو برداری از این سیستم، آلودگی‌های محیطی خود را کنترل و مدیریت کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست با بیان این که تمام صنایع فولادی استان باید نسبت به حفاظت از محیط زیست احساس مسئولیت کنند، افزود: کنترل آلودگی‌های محیطی توسط صنایع فولادی نقش موثری در حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی استان ایفا می‌کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
منبع : خبرگزاری ایسنا
شناسه مطلب : 12782
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی