زغال کک شو استرالیا قیمت ۲۰۰ دلار در هر تن را هدف گذاری کرد
زغال سنگ کک شو در منطقه آسیا و اقیانوس آرام قیمت 200 دلار در هر تن را هدف قرار داده چراکه اخباری پیرامون اختلالات عرضه در استرالیا و چین به چشم می خورد و از سوی دیگر بازار فولاد آسیا تقویت شده است.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، قیمت زغال کک شو، با ۱۴.۵ دلار در هر تن افزایش به ۱۹۵ دلار در هر تن رسیده است.

تحلیلگران معتقدند بازار دوباره متشنج شده اما اینکه گفت قیمت ها تا چه زمان در سطح ۲۰۰ دلاری باقی می ماند زود است چراکه فعالیت ها و خریدهای چینی ها که تنها نقطه متحرک در شرق دور است، به تازگی کاهش یافته است.

برخی اخبار و نیز حاشیه سود بالای فولادی ها، عامل اصلی افزایش قیمت ها بوده است.

قیمت فولاد بدون توقف در چین رو به افزایش است و حتی خبرهایی هم وجود دارد که درآمد فولادسازان در حال حاضر به ۱۵۰ دلار در هر تن رسیده است. عامل دیگر نیز کاهش تولید زغال سنگ در چین می باشد.

بیلت در منطقه تانگشان با ۱۹ دلار در هر تن افزایش در طول یک هفته و ۳۹ دلار رشد در طول یک ماه مواجه شده است.

در عین حال، بازرسی های زیست محیطی در استان شانشی و همچنین قیمت بالای کک باعث شده که فعالان داخلی در طول یک هفته افزایش ۶ درصدی به ازای زغال را شاهد باشند. با این حال، تحلیلگران شک دارند که بازار با کمبود عرضه واقعی مواجه باشد.

بعضی فعلان هم می گویند، اختلالات عرضه در استرالیا که عمدتا به علت توقف تولید در معدن Appin که بخشی از ذخایر Illawarra می باشد، به گونه ای نیست که بازار زغال سنگ را متشنج کند و قیمت ها را به ۲۰۰ دلار در هر تن یا بیشتر برساند.

اما به طور کلی باید گفت، با توجه به اینکه بازار داخلی در چین هر روز جذاب تر می شود و به دلیل چند روز توقف عرضه، بسیاری از فعالان در شک و تردید قرار دارند.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
شناسه مطلب : 13718
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی