گزارش چیلان از مجمع عمومی تعاونی حمایت فولادسازان معین:سود ۷۳۵ درصدی تعاونی فولاد معین در ۵ سال اخیر
مجمع عمومی عادی سالیانه تعاونی حمایت فولاد سازان معین با حضور حداکثری سهامداران شرکت در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه سال جاری برگزار گردید.

به گزارش  چیلان ، جلسه پس از انتخاب هیئت رئیسه رسمیت پیدا کرد ابتدا گزارش هیئت مدیره عزیزالله طلاوری مدیرعامل تعاونی فولادسازان معین به سمع و نظر حاضرین جلسه رسید.

طلاوری مدیرعامل شرکت در ابتدا ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت سال ۹۵ اعلام کرد: فروش در سال مذکور بیش از ۲۲۰ هزار تن محصولات چرخه صنعت فولاد از قبیل آهن اسفنجی، شمش فولادی، انواع تیرآهن و انواع میلگرد بوده است.

مدیرعامل تعاونی معین ضمن تشریح فعالیت های شرکت از شروع فعالیت در نیمه دوم سال ۸۹ تا پایان سال مالی ۹۵ اعلم کرد: شرکت تعاونی در راستای رسالت ذاتی خود که هم افزایشی درون بخشی کارخانجات عضو و کمک به تامین نیازهای چرخه تولید بوده، از سودآوری مناسبی هم برخوردار بوده است به طوری که در طول دوره فعالیت مذکور با سودآوری حدود ۷۳۵ درصدی توانست در این راستا هم موفق باشد.

طلاوری در بخشی از صحبت های خود به جلسات هم اندیشی انجمن تولیدکنندگان فولاد اشاره داشت و گفت: با توجه به مشارکت فعال در جلسات مذکور و کارگروه های انجمن تولیدکنندگان فولاد، می توان به مفید بودن جلسات در راستای تحلیل بازار فولاد و کمک به اخذ تصمیم مناسب برای فعالان بازار ازجمله تعاونی اشاره کرد.

24 3

طلاوری در ادامه ضمن ارائه پیشنهادات هیئت مدیره مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مقدار ۲۰۰ میلیارد ریال به تشریح دلایل پیشنهاد مذکور پرداخت.

وی ضمن تشریح اهداف تعاونی برای آینده برای حضور در بورس سهام پرداخت و اعلام داشت در حال آماده سازی شرایط و فراهم نمودن الزامات عرضه سهام تعاونی در بورس و بازار سرمایه تا دو سال آینده یعنی سال ۹۸ می باشیم که این مسئله مورد استقبال سهامداران قرار گرفته است.

مدیرعامل تعاونی حمایت فولادسازان معین خاطرنشان کرد: بخشی از دلایل افزایش سرمایه و مطرح کردن آن، کسب آمادگجی لازم برای حضور قوی در بازار سرمایه است.

طلاوری به برنامه های تعاونی در سال جاری هم اشاره داشت و گفت: ازجمله مهم ترین برنامه هایی که در سال جاری پیگیری خواهیم کرد، تعامل با تولیدکنندگان عضو تعاونی، تقویت همه جانبه مبانی اساسی تعاونی در برقراری زنجیره تامین نیاز اعضا با یکدیگر جهت کمک به تکمیل زنجیره تولید نزد اعضا و سودآوری تعاونی، گسترش فعالیت های بازرگانی شرکت تعاونی با شرکت های تولیدی عضو که آمادگی مراوردات با تعاونی را دارند، افزایش حجم فروش حداقل به میزان ۱۲ درصد نسبت به سال ۹۵، افزایش استفاده از تسهیلات بانکی و افزایش سرمایه شرکت تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال و تزریق نقدینگی جهت تامین نیاز شرکت های عضو و در نتیجه آماده سازی شرایط برای سهام تعاونی در بورس اوراق بهادار در سال ۹۸ است.

25 3

در این جلسه همچنین اعضای تعاونی موضوع افزایش سرمایه و دلایل خود بر موافقت آن را بررسی و مطرح کردند. احمد سعدی، مدیرعامل شرکت فولاد البرز غرب در این زمینه گفت: عملکرد مثبت تعاونی حمایت فولادسازان معین و کسب سود بالا در سال های اخیر نشان می دهد درحالی که در دو سال قبل شرایط بنگاه های تجاری و بازرگانی مطلوب نبوده این تعاونی عملکرد خوبی داشته است و یکی از راه های نقدینگی، افزایش سرمایه است.

وی تصریح کرد: ارزش معنوی تعاونی بیش از ارزش مادی آن است و و وضعیت حاکی از آن است، تعاونی قابلیت رشد در سال های آتی را خواهد داشت.

در پایان گزارش مدیرعامل، رئیس مجمع و سپس تعدادی از سهامداران ضمن ابراز رضایت از روند امور شرکت تعاونی از فعالیت مدیرعامل و هیئت مدیره تشکر و قدردانی کردند . سپس گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت توسط موسسه حسابرسی هادی حساب، قرائت گردید که مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

سپس صورت های مالی سال مالی ۹۵ و بودجه پیشنهادی برای سال ۹۶ به اتفاق آرا به تصویب مجمع رسید. در انتها نیز تقسیم سود سال ۹۵ مطرح گردید که اکثریت اعضا با توجه به روند شرکت، موافق عدم تقسیم سود بودند و در نهایت مصوب گردید برداشت سود، اختیاری بوده و با درخواست کتبی هر سهامدار تا پایان شهریور سود سال ۹۵ تقسیم و در غیر این صورت به عنان افزایش سرمایه اعضا منظور گردد.

127 16

2

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
شناسه مطلب : 13890
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی