بارقه ای از امید در دل تشکل های بخش خصوصی روشن شد
دکتر محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در پایگاه اطلاع رسانی خود موضوعاتی را مطرح کرد که بارقه ای از امید را در دل بخش خصوصی و تشکل های این بخش روشن کرد.

به گزارش  چیلان ، اهم موضوعاتی که وزیر جدید صمت مطرح کرد را می توان در ۷ محور خلاصه کرد که می تواند از امروز توسط اتاق های بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی در لیست پیگیری ها قرار گیرد.

این ۷ مورد شامل مقابله با حیات خلوتی خصولتی ها، کنار نیامدن با سوء استفاده چی ها، مطالبه گری بخش خصوصی و مردم، شفاف سازی عملکرد و اقدامات، جمع کردن مجوز های دولتی متعدد، بیان مطالبات مردمی  بصورت قوی و بدون گردن کج و التماس  و هشدار به بی حالاتی که نمی خواهند موارد شش گانه بالا را انجام دهد برای ترک مسولیت و جای خود را به دیگری دادن می باشند.

شریعتمداری حتی در سخنرانی های خود انتقاداتی از روند صدور مجوزها در دستگاه های دولتی داشت و اظهار کرد: آهن قراضه هم میخواهید بفروشید، شفاف سازی کنید و حالش را ندارید، بروید.

وی با این لفظ که “مردم را نسبت به خودتان طلبکار کنید، اگر حالش را ندارید، بروید تا کس دیگری بیاد” گفت: کیف می‌کنیم یک عده به عنوان ارباب رجوع مقابل‌مان گردن کج کنند!، این داستان باید جمع بشود.

شریعتمداری تصریح کرد: عمل‌گرایی و پاسخگویی مدیران مهم ترین وظایف آنهاست و هر مدیری نمی‌تواند پاسخگو باشد، جای خود با را با یک مدیر پاسخگو عوض کند.

وزیر صمت با تصریح این مطلب که اعتدال، شفافیت و خردجمعی اصول حاکم بر دولت دوازدهم است عنوان کرد: امیدواریم در همه کشور خصوصا در شرکت های دولتی و خصولتی ۷ مورد بالا مورد نظارت و باز خواست باشد.

وی در صحبت های خود به توسعه سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه سیاسی به مشارکت در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند و نگاه ویژه به استان‌هایی که محرومیت و محدودیت تاریخی دارند ضرورت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در نشست مشترک شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و کارگروه رفع موانع تولید استان در یاسوج بر همکاری بخش خصوصی و دولت تاکید کرده و گفت: مذاکراتی که بین دولت و بخش خصوصی صورت می‌گیرد در راستای توسعه کشور بسیار مؤثر و کارساز است.

شریعتمداری عنوان کرد: دولت دوازدهم با یک برنامه از پیش تعیین شده کار خود را آغاز کرده، این برنامه مدون دولت در اختیار عموم قرار گرفت و برای این که همه در یک جهت حرکت کنیم باید این برنامه که در قالب یک کتاب آمده و در خصوص همکاری دولت با بخش خصوصی صحبت کرده، به صورت ویژه مورد مطالعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت در زمینه فضای کسب و کار اقدامات خوبی انجام داده است و اکنون در میان کشورهای جهان در  رتبه ۱۲۰ هستیم، نباید دل‌خوش کنیم که از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۲۰ رسیده‌ایم و جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وزیر صمت دولت دوازدهم بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرده و گفت: جوانان و بانوان به عنوان دو نیروی مؤثر برای کشور باید در بخش های مختلف بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.

2

تاریخ انتشار : ۴ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
شناسه مطلب : 14201
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی