تداوم روند صعودی قیمت ورق در چین متوقف شد
روند افزایشی بهای ورق فولادی در چین برای مدتی متوقف شد.

ترجمه  چیلان  از متال اسکپرت، تقاضای ورق فولاد از کارخانجات اصلی چین نسبت به هفته های قبل تغییری نداشته و همین مسئله باعث برخی تخفیفات در معاملات و پیشنهاد قیمت های پایین تر از سوی تجار چینی است.

اصلی ترین تولیدکنندگان فولاد چین همچنان قیمت ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار در هر تن را پیشنهاد کرده و با همین نرخ عرضه می نمایند با این حال این سطح از قیمت در بازارهای اصلی از سوی خریداران قابل قبول نیست.

بررسی ها نشان می دهد در هفته های گذشته به جهت تقاضای خوب داخلی، ۸ دلار در هر تن به قیمت ها اضافه شده بوذ اما در بازارهای بین المللی ها چینی ها ارائه تخفیفات را آغاز کردند.

در حال حاضر کارخانه های فولادی در اعلام قیمت ها انعطاف به خرج می دهند بنابراین قیمت های پایین تر هم پیشنهاد می شود.

برخی تجار ویتنامی در خریدهای کوتاه مدت از چین، موفق به خرید با قیمت های ۵۵۰ تا ۵۷۰ دلار در هر تن نیز شده اند.

فعالان بازار می گویند، احتمال کاهش قیمت ها در آینده نزدیک دور از ذهن نیست اما این افت قیمت سریع نخواهد بود. با این وجود فروشندگان چینی معتقدند اتفاق و تغییر اساسی در بازار فیزیکی رخ نداده و تغییر قابل توجهی در موجودی، عرضه و تقاضا دیده نمی شود که بتواند بر روند قیمت ها تاثیرگذار باشد.

در مجموع می توان گفت، پیش بینی می شود کند شدن تجارت بین الملل به این جهت که کشورهای رقیب چین قیمت های پایین تری را اعلام نمی کنند موقتی باشد و چون به اعتقاد بعضی فعالان دلایل افت قیمت ها عجیب و غریب است، به زودی شاهد رشد نرخ ها خواهیم بود.

2

تاریخ انتشار : ۵ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۹
شناسه مطلب : 14220
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی