آمریکا با وجود تحریم ها خریدار اصلی چدن روسیه است
آمارهای گمرک روسیه نشان می دهد این کشور در ماه ژوئن شاهد رشد صادرات چدن نسبت به ماه می بوده است که البته بیشترین حجم این صادرات به آمریکا بود درحالی که در سال جاری شاهد تحریم ها و تنش های زیادی بین این دو کشور بودیم.

به گزارش  چیلان ، بر اساس گزارش گمرک روسیه، این کشور در ماه ژوئن مجموعاً ۵۴۰ هزار تن شمش چدن صادر کرد که نسبت به ماه می رشد ۳۸ درصدی را نشان می دهد چراکه روسیه در ماه می بالغ بر ۳۹۰ هزار تن چدن صادر کرده بود.

با این حال این کشور شاهد افت ۱۴درصدی صادرات چدن در ژوئن نسبت به ژوئن سال ۲۰۱۶ بود چون صادرات در ژوئن سال گذشته ۶۳۰ هزار تن بود.

بررسی آمار گمرک روسیه نشان می دهد، این کشور در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷، مجموعاً ۲.۲۵ میلیون تن چدن صادر کرد که در مقایسه با ۲.۶۶ میلیون تن نیمه نخست پارسال افت داشته است.

گفتنی است، آمریکا در ماه ژوئن با خرید ۴۱۰ هزار تن شمش چدن از روسیه خریدار اصلی این محصول از روسیه بود. سهم آمریکا از واردات چدن روسیه ۷۶ درصد گزارش شده است. بعد از آمریکا، به ترتیب ترکیه و ایتالیا با سهم ۹ درصد و ۶ درصد قرار دارند.

همچنین در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ نیز آمریکا بزرگترین مصرف کننده چدن روسیه بود. حجم واردات چدن آمریکا از روسیه در مدت مذکور  ۱.۴۷ میلیون تن بود که چیزی حدود ۶۵.۷ درصد از کل صادرات روسیه محسوب می شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
شناسه مطلب : 14339
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی