گزارش چیلان از مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی فولاد:برنامه شرکت ملی فولاد معرفی گلوگاه هاست/اولویت اول شرکت ملی فولاد، تمرکز و برطرف کردن خلاهای موجود است
روز گذشته مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد با حضور مدیران و مسئولان دولتی و خصوصی برگزار شد که در این مراسم علاوه بر تودیع مدیرعامل جدید شرکت و تکریم مدیرعامل پیشین، اولویت های شرکت ملی فولاد و برنامه های حوزه فولاد مطرح شد.

به گزارش  چیلان ، دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد ایران که روز گذشته برگزار شد گفت: ارایه راهکار به دولت و بهرمندی از ظرفیت های بخش خصوصی، پژوهش و استفاده از تکنولوژی های جدید باید در دستور کار شرکت ملی فولاد قرار بگیرد تا این مجموعه به جایگاه اصلی خود

وی افزود: در دنیا جایگاه فولاد مترداف با توسعه است. میزان مصرف فولاد یکی از پارامترهایی است که در پیشرفت کشورها از آن یاد می شود چراکه این موضوع یکی از زمینه های توسعه یافتگی است.

وی تاکید کرد: سرانه مصرف فولاد در ایران حدود ۲۰۰ کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته ۳۵۰ کیلوگرم است. اگر ما به دنبال این هستیم که به این میزان از مصرف برسیم بایستی در نحوه تولید و پرداختن به مقوله کیفیت توجه ویژه ای داشته باشیم تا در نهایت مصرف آن در جامعه افزایش یابد.

به گزاری ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: اتفاق ناگواری که در دولت قبل روی داد؛ بحث انحلال شرکت ملی فولاد بود و برای خروج این مجموعه از بحران اقدامات لازم انجام نشد و این نشان دهنده این است که حوزه فولاد را از صورت مسئله حذف کردند.

وی افزود: در دولت یازدهم رویدادهای مهمی در شرکت ملی فولاد رخ داد. نخست بازگشت به وضعیت سابق و رسیدن به یک ثبات نسبی و در ادامه روشن شدن چراغ ۷ طرح فولادی بود.

کرباسیان با بیان اینکه ۲۵۰۰ تن آهن اسفنجی با تکنولوژی بومی PERED تا به امروز تولید شده است که ۳ کارخانه ایرانی برای خرید بخشی از آن اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: فولاد شادگان به عنوان یکی از طرح های استانی، تولید آهن اسفنجی را آغاز کرده است. فولاد میانه چند روزی است که در مدار تولید قرار گرفته است. همچنین فولاد نی ریز در اواخر مهر و فولاد سبزوار در آبان سال جاری در فاز تولید قرار می گیرند.

وی ادامه داد: زنجیره فولاد در سال ۲۰۱۵ دچار چالش جدی شد ولی خوشبختانه الان وضعیت جهانی آن بهتر شده است. اتفاق خوبی در ایران این بود که توجه به اشتغال و تولید با دیدگاه صادرات محور حاصل شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: سال گذشته ۶ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم و این در حالی است که در سال ۹۲ کل صادرات این محصول ۲۰۰ هزار تن بود و در همین بازه زمانی ۱۰ میلیون تن واردات فولاد انجام می شد. باید بپذیریم که در حوزه معدن و صنایع معدنی جایگاه بهتری در منطقه و دنیا داشته باشیم که زنجیره فولاد باید محور آن باشد.

کرباسیان با بیان اینکه رئیس جمهور محترم و دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه ای به بخش معدن دارند گفت: هماهنگی در حوزه معدن و صنایع معدنی که شروع آن با زمین شناسی و در ادامه تا مرحله تولید محصول نهایی خواهد بود و همچنین سیاست گذاری و نظارت مورد توجه دولتمردان در دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به زحمات سازمان زمین شناسی در تهیه نقشه های یکصد هزارم گفت: تعامل بین ایمیدرو و سازمان زمین شناسی کار ارزنده ای بود. سازمان زمین شناسی نقشه های یکصدهزارم ایران را تهیه کرده است. این نقشه طی ماه های آتی چاپ خواهد شد تا در دسترس دنیا قرار بگیرد تا موضوع جلب سرمایه گذار خارجی برای این حوزه تسهیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با توجه به حسن توجه رئیس جمهوری و مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در صنعت فولاد که ۴۳ درصد از بازار معادن و صنایع معدنی را فولاد تشکیل می دهد؛ شرکت ملی فولاد باید برنامه های کارشناسی شده ای را در در برنامه های خود جای دهد و پیشنهادات خود را اعلام کند.

کرباسیان با اشاره به آثار برجام افزود: به دست آوردن بازار در دوران رکود آن هم با حضور رقبایی همچون چین از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است. اما خوشبختانه در فضای پسابرجام صادرات ما به کشورهای اروپا، آسیا و حتی تا کشور کانادا انجام شد.

وی گفت: در دولت دوازدهم قطعا بحث معدن و صنایع معدنی با تمرکز بر اهداف اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال مورد توجه است. یکی از بحث ها در دوره جدید دولت تخصصی کردن امور است. ما مسئولیتی که به شرکت فولاد می دهیم این است که به طور مداوم با همکاری مسئولان دولت، انجمن فولاد و مدیران وزارتخانه برنامه های کارشناسی شده ارایه و گلوگاه ها را معرفی کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: شرکت ملی فولاد جدا از وظیفه مدیریت و راه اندازی ۷ طرح فولادی یک برنامه زمانبندی مناسب در راه اندازی این طرح ها ارایه کرده و به آن سرعت بخشد.

کرباسیان تاکید کرد: سیاست دولت این است که بنگاه داری نکند و تنها نقش سیاست گذار و ناظر را داشته باشد تا طبق اصل ۴۴ قانون اساسی امور را به افرادی که دارای اهلیت هستند بسپارد.

گفتنی است، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شرکت ملی فولاد ایران از خدمات عبدالمجید شریفی مدیرعامل پیشین این مجموعه تقدیر و منصور یزدی زاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد معرفی شد.

ذوب آهن با مدیران و کارکنان توانمند صنعتی شدن کشور را رقم زد

در بخش دیگری از این مراسم، احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ضمن تصریح این نکته که ذوب آهن اصفهان با مدیران و کارکنان توانمند خود، صنعتی شدن ایران را رقم زد اظهار داشت: هم اکنون نیم قرن از تولید فولاد به شیوه مدرن در ایران می گذرد و این مهم با تاسیس ذوب آهن اصفهان حاصل شد. 

وی افزود۰ امسال بزرگداشت پنجاهمین سال شکل گیری این صنعت مهم در کشور در ذوب آهن برگزار می شود و همچنین تلاش می کنیم با موافقت دولت روزی به نام روز فولاد در تقویم رسمی کشور ثبت شود . 

صادقی با اشاره به اینکه شکل گیری شرکت ملی فولاد با تاسیس ذوب آهن پایه گذاری شد، تصریح کرد: فولاد در کشور ما از قدمت خوبی برخوردار است اما به دلایل مختلف دانش و تکنولوژی این صنعت استراتژیک در کشور رشد مناسبی نیافته است. با این حال ذوب آهن نقش خود را در صنعتی نمودن کشور به خوبی ایفا نمود و تا به امروز این نقش ادامه یافته است . 

وی افزود: صنعت فولاد در جهان یک صنعت اساسی محسوب می شود و کشورهای صنعتی جهان اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند . ما نیز با توجه به مزیت های رقابتی که در صنعت فولاد داریم از جمله معادن،‌ منابع انسانی مناسب و … باید به رشد آن توجه بیشتری داشته باشیم .

صادقی ضمن تبریک به مهندس یزدی زاده و تقدیر از مهندس شریفی مدیرعامل پیشین شرکت ملی فولاد، گفت: ذوب آهن اصفهان با آموزش نیرو، در صنعتی نمودن کشور نقش ایفا نمود و امروز انتصاب مهندس یزدی زاده به عنوان مدیرعامل شرکت ملی فولاد در همین راستاست.

وی با اشاره به اینکه مدیران بسیاری از ذوب آهن در صنایع فولادی کشور منشا خدمات شدند، افزود: مهندس یزدی زاده بسیار توانمند، بردبار و خوشرو است و از تجربه و تخصص لازم برخوردار می باشد. امید است که این مدیر لایق ذوب آهن در جایگاه جدید موفق باشد ضمن اینکه حضور یک ذوب آهنی در شرکت ملی فولاد می تواند تعاملات این دو سازمان را افزایش دهد .

مرزهای صنعت فولاد را رنوردیم

منصور یزدی زاده مدیر عامل جدید شرکت ملی فولاد ایران در مراسم معارفه خود گفت: سهم صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی کمتر از ۲۰ درصد نیست و این میزان به اندازه ای است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود از این رو باید مرزهای صنعت فولاد در ایران درنوردیده شود . 

وی افزود : صنعت فولاد کشور ارتباط خوبی با حوزه بورس کالا دارد و باید تلاش کرد برای تحقق اهداف دو طرف، ارتباط بین بورس کالا با مجموعه های فولادی در کشور توسعه یابد . 

یزدی زاده تصریح کرد : صنعت فولاد در حوزه های مختلف کاربرد داشته و با فعالیت های چهار وزارتخانه در ارتباط و درگیر است به گونه ای که از لحاظ تولید ناخالص ملی با وزارت اقتصاد، در تولید مصالح راه و ساختمان با دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی و در تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف با وزارت صنعت و معدن و تجارت در ارتباط است. ضمن اینکه می توان به تناسب کارکرد با وزارتخانه های دیگر نیز این ارتباط را برقرار کرد تا نقش فولاد در اقتصاد و توسعه کشور گسترش یابد .

وی اولویت اول کار خود را ایجاد تمرکز در بخش فولاد کشور و برطرف کردن خلاهای موجود در بالادست و پایین دست زنجیره فولاد دانست . 

گفتنی است مراسم معارفه مهندس یزدی زاده به عنوان مدیرعامل شرکت ملی فولاد و تکریم از خدمات و تلاش های مهندس شریفی مدیرعامل سابق شرکت مذکور ، با حضور مدیران و مسئولین صنعت فولاد از جمله دکتر کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدور و معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت ، چهارشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد .

2 114

2

تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۴
شناسه مطلب : 14514
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی