استفاده طرح فولاد کوثر گلگهر از کاتالیست های ایرانی
نخستین کاتالیست ایرانی در بزرگترین مگامدول احیا مستقیم کشور یعنی مجتمع آهن و فولاد گلگهر بارگذاری شد.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو، شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو نخستین بارگذاری کاتالیست را با همکاری شرکت آهن و فولاد گلگهر در بزرگترین مگامدول احیا مستقیم منطقه (طرح مگامدول کوثر) را انجام داد.

بزرگترین ریفرمر فولادی کشور و منطقه خاورمیانه با کاتالیست های ایرانی تولیدی شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو بارگذاری گردید. طرح فولاد کوثر شرکت آهن و فولاد گلگهر به عنوان بزرگترین مگامادول آهن اسفنجی کشور و منطقه شناخته می شود که ظرفیت تولید بیش از ۱.۶ میلیون تن آهن اسنفجی را در سال دارد. استفاده از کاتالیست در طرح های فولادی به عنوان قلب واحد تولیدی به شمار آمده و این اقدام برای صنعت کاتالیست کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

با بارگذاری کاتالیست های طرح کوثر شرکت آهن و فولاد گلگهر شاهد راه اندازی و آغاز به کار این طرح عظیم در آینده نزدیک خواهیم بود. با راه اندازی طرح کوثر سهم آهن اسفنجی کشور که با کاتالیست های ایرانی تولید خواهد شد ، به مرز ۳۰% خواهد رسید که این موضوع نقطه ای عطفی برای صنعت استراتژیک کاتالیست کشور به شمار خواهد آمد. تاکنون شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد ارفع، فولاد سیرجان ایرانیان، آهن و فولاد گلگهر، فولاد کاوه جنوب نیز از این فناوری بومی سازی شده استفاده نموده اند.

3 44

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
شناسه مطلب : 14797
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی