۵ طرح فولاد تا هفته آینده در خواف به بهره بردرای می رسند
12 طرح بزرگ فولادی با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال در این خواف در حال اجرا است که 5 طرح بزرگ فولادی با اعتبار 60 میلیارد تومان هفته آینده در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

محمدرضا پهلوان نژاد، فرماندار خواف گفت: با توجه خاص دولت، ۱۲ طرح بزرگ فولادی با سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح ها شامل تولید کنسانتره و گندله سازی برای واحدهای تولید فولاد، در مجتمع سنگان خواف هستند که با بهره برداری از آنها تحول عظیمی در رونق اقتصادی شرق کشور ایجاد می شود. معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی ایران و فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در ۱۶ کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح ها با مشارکت شرکت های سرمایه گذاری فولاد مبارکه، توسعه ملی، بنیاد مستضعفان، فولاد خراسان و شرکت خصوصی احیاء سپاهان در حال اجرا هستند. از این تعداد پنج طرح بزرگ فولادی با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال هفته آینده در خواف به بهره برداری می رسند.

فرماندار خواف گفت: در ابتدای دولت یازدهم تنها یک طرح توسط ایمیدرو در خواف در حال اجرا بود ولی با عنایت دولت های یازدهم و دوازدهم شاهد افزایش سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصادی در این بخش هستیم. با اجرای این طرح ها خواف در آینده نزدیک به عسلویه شرق کشور تبدیل می شود.

وی افزود: طرح راه آهن خواف به هرات در افغانستان از دیگر طرح های بسیار مهم ملی و بین المللی و تاثیرگذار در رونق اقتصادی شرق کشور است که در دولت تدبیر و امید اجرای آن سرعت یافت.

پهلوان نژاد ادامه داد: سه قطعه از خط آهن خواف تا هرات توسط ایران در حال اجرا است و قطعه چهارم آن در تعهد کشور افغانستان بوده که توسط یک شرکت ایتالیایی اجرا می شود.

وی گفت: این طرح از ایستگاه راه آهن خواف تا مرز افغانستان به طول ۱۱ کیلومتر در قالب دو قطعه ریل گذاری شده و چندی پیش به بهره برداری رسید. یک قطعه نیز از نقطه صفر مرزی تا شهر به فاصله ۳۷ کیلومتر در حال اجرا است و تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

فرماندار خواف افزود: همچنین در حوزه روستایی دولت یازدهم ضمن پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال به دهیاریهای این شهرستان، ۷۲۰ طرح با اعتبار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخشهای راه، آبرسانی و برقرسانی اجرا و ۲۴۰ هزار متر مربع از معابر آسفالت شد.

وی تعریض و ساخت باند جدید در جاده های مهم ارتباطی خواف به شهرستانهای تایباد، قائن و تربت حیدریه، اجرای ۲۰ طرح بهداشت و درمان شامل خانه های بهداشت، مراکز درمانی با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۰ فضای آموزشی جدید در بخش آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات دولت در چهارسال گذشته دانست.

او ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۰ طرح با مجموع اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اجرا و بالغ بر ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت در پارکها و فضای سبز انجام شد.

پهلوان نژاد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و تداوم دو دهه خشکسالی دولت توجه خاصی به اجرای طرحهای آبرسانی در این شهرستان داشته و با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال لوله گذاری در ۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی خواف طرحهای نوین آبیاری تحت فشار اجرا شد.

مرکز شهرستان ۱۲۲ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی ۹۶ روستا دارد. ۶۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

2

تاریخ انتشار : ۶ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
شناسه مطلب : 15109
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی