کمیسیون های مختلف مجلس خواستار واگذاری سهام فولاد مبارکه و گل گهر برای رفع مشکل بازنشستگان فولاد شدند
رؤسای کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل دریافت مستمری بازنشستگان فولاد شدند.

به گزارش  چیلان ، محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی از ارسال نامه سه تن از رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس به علی لاریجانی خبر داد و گفت: رؤسای کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل دریافت مستمری بازنشستگان فولاد شدند.

در متن نامه مذکور آمده است:

برادر گرامی، جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و تحیات؛

چنانچه مستحضر می باشید در سال های اخیر بازنشستگان صنعت فولاد که در حدود ۹۰ هزار نفر در کشور می باشند همواره از بابت دریافت مستمری خود دچار مشکلات متعددی بوده و این امر دغدغه خاطر همه نمایندگان محترم شده است.

از آنجائیکه در قانون بودجه سال ۹۶ منابع پیش بینی شده در بند هـ تبصره ۷ کفاف پرداخت حقوق و مزایا را نداده عملا مستمری بازنشستگان در ۶ ماهه باقی مانده سال با مشکل اساس مواجه گردیده است.

لذا از آنجا که در بند پ ماده ۱۲ قانون توسعه برنامه ششم مصوب گردیده که دولت براساس محاسبات فنی، بیمه ای مطالبات صندوق فولاد را حداکثر ظرف سه سال پرداخت و تسویه نماید و میزان مطالبات صندوق از دولت نیز طبق تائید سازمان حسابرسی بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

از حضرتعالی خواهشمند است به منظور رفع مشکل همیشگی صندوق دستور فرمایید وزارت امور اقتصاد و دارایی نسبت به واگذاری و اجرایی کردن مصوبات قبلی دولت، واگذاری ۲۰ درصد سهام فولاد مبارکه، ۲۰ درصد سهام شرکت مس ایران، ۱۰۰ درصد سهام آلومینای جاجرم و ۱۰۰ درصد سهام معدن گل گوهر (۵ و ۶) و ۲۰ درصد هلدینگ خلیج فارس اقدام و تا پایان سال خزانه داری کل کشور به صورت علی الحساب نسبت به پرداخت حقوق این قشر تا پایان سال، اقدام و نهایتا مبلغ فوق از محل مطالبات صندوق مذکور موضوع بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تهاتر گردد.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
منبع : خبرگزاری خانه ملت
شناسه مطلب : 15239
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی