خدمات فنی و فروش بیرینگ های RKB به صورت مستقیم برای اولین بار در ایران
یکی از مهم ترین برنامه های RKB در ایران ایجاد انبار بزرگی است که این انبار بزرگترین انبار خاورمیانه و سومین انبار بزرگ آنها در کل جهان خواهد بود.

شرکت RKB یک سازمان تولیدکننده بیرینگ سوئیسی بوده که فعالیت در صنعت بیرینگ را از ۸۰ سال پیش آغاز کرده است و در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۳۵۰ تن بیرینگ را دارا می باشد.

این تجربه ۸۰ ساله، تخصص لازم برای توسعه و تولید بیرینگ های فنی صنعتی تا قطر ۲ متر را برای RKB فراهم آورده است. RKB ارائه
کننده راه حل های فنی و اجرایی و البته مقرون به صرفه است. ارائه خدمات ممتاز پس از فروش، انبار پشتیبانی با موجودی اطمینان بخش و زمان تحویل بسیار کوتاه از دیگر مزیت های RKB می باشد.

 چیلان  در راستای اطلاع رسانی فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی شرکت RKB با آلساندرو رسی (Alessandro Russi) مدیر فروش شرکت RKB سوئیس گفت وگویی انجام داده است. این مدیر جوان و موفق در این گفت وگو به بیان برنامه های این شرکت در صنعت ایران پرداخت و توضیح داد چگونه قرار است این خدمات با تمام خدمات شرکت های مشابه در ایران متفاوت باشد.

آقای RUSSI بفرمایید که RKB از چه زمان و به چه شکل وارد صنعت ایران شد؟

RKB از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بصورت مستقیم و با همکاری شرکت ایرانی باهرکیمیا رهاورد بصورت جدی در ایران شروع به فعالیت کرد. قبل از آن هم در ایران حضور داشتیم البته نه به صورت مستمر در حال حاضر تیم فروش و کارشناسان فنی ایرانی و سوئیسی مجرب و آموزش دیده، در دفتر ایران مشغول به فعالیت هستند و به صنایع مختلف خدمات فنی و فروش ارائه می کنند.

تا جایی که ما می دانیم قرار است کارشناسان سوئیسی به صورت مستمر در ایران حضور داشته باشند، فعالیت این کارشناسان به چه صورت است و چه خدماتی ارائه می دهند؟

کارشناسان فنی سوئیس هر ۳۰ روز یک بار در ایران حضور دارند و به همراه کارشناسان دفتر ایران به ارائه خدمات به کارخانجات می پردازند. این خدمات شامل برگزاری سمینارهای فنی تخصصی درمورد بیرینگ و تجهیزات مرتبط با بیرینگ، بازدید از خطوط تولید و تجهیزات، انتخاب بیرینگ متناسب با شرایط کاری، آموزش مونتاژ و دمونتاژ صحیح بیرینگ، بررسی علت خرابی بیرینگ (شرایط محیطی کارکرد بیرینگ، ناهمراستایی شفت و نیروهای مخرب وارده به بیرینگ) است. محاسبه مقدار واقعی بارهای بیرینگ، لقی داخلی باقی مانده یا پیش بارگذاری بعد از نصب و در زمان بهره برداری، گشتاور راه اندازی و عملیاتی بیرینگ، دمای عملیاتی و… از دیگر خدمات فنی ماست.

آلساندرو رسی ادامه داد: همچنین RKB طراح و سازنده بیرینگ های ویژه برای کاربردهای خاص است که بر اساس نقشه و اطلاعات فنی تجهیزات مختلف، اقدام به ساخت بیرینگ به صورت ویژه می کند که نمونه این عملیات در شرکت فولاد شاهرود انجام شده است. Technical Team Unit)  TTU) در این فرآیند نقش بسیار مهمی دارد.

در این بازار که رقابت تنگاتنگ است، محصولات شما توانسته مورد استقبال زیادی واقع شود. چگونه این اتفاق افتاده و به نظر شما کیفیت بیرینگ های RKB در مقایسه با سایر برندهای دنیا چگونه است؟

RKB فولاد مورد نیاز برای ساخت بیرینگ را از بهترین فولادسازان دنیا تهیه می کنیم که دارای درصد خلوص بسیار بالایی است. علاوه براین ما برروی این فولاد عملیات حرارتی ویژه انجام می دهیم که ناخالصی های باقی مانده در فولاد از بین می رود و به یک فولاد ناب برای ساخت بیرینگ دست پیدا می کنیم. تجهیزات و ماشین آلات CNC موجود در کارخانجات RKB دارای قوی ترین و جدیدترین تکنولوژی هستند. واحد کنترل کیفیت (QC) مستقر در سوئیس نظارت دقیقی بر کیفیت و ساختار بیرینگ دارد. بنابراین بیرینگ های RKB دارای درجه کیفی ممتاز اروپا هستند.

24 11

تابه حال به چه صنایعی در ایران خدمات ارائه داده اید؟

مشتریان OEM ما مثل SMS، BLS، Flender، Danieli، ABB که در اروپا سازنده تجهیزات مرتبط با صنایع فولاد هستند، بر روی این تجهیزات بیرینگ های RKB نصب می کنند. گفتنی است، همین تجهیزات به صنایع ایران نیز وارد شده اند. همچنین این صنایع برای تعویض بیرینگ های این تجهیزات از خدمات RKB استفاده می کنند. علاوه بر صنایع فولادی، صنایع سیمان، صنایع معدنی و سایر صنایع سنگین در لیست مشتریان RKB قرار دارند.

در آزمایشگاه های کنترل کیفیت RKB چه تست هایی بر روی بیرینگ انجام می شود؟

ما همه عوامل موثر بر کیفیت بیرینگ را در واحد QC بررسی می کنیم؛ از جمله مسیر گردش ساچمه ها و غلتک های بیرینگ، زبری سطح، میزان موج و همه ی پارامترهای ظاهری و هندسی که می توانند بر کیفیت و در نتیجه عملکرد بیرینگ تاثیرگذار باشند، ارزیابی می شوند. تست میکروسختی، ارزیابی ناخالصی های غیرفلزی، تست blue fr actur e و بسیاری از عوامل دیگر در این واحد کنترل می شود.

برخلاف شرکت های دیگر شما بیرینگ های سایز بزرگ را هم در انبار موجود دارید و همین موضوع دسترسی مصرف کننده را بسیار سریع کرده است. در این باره توضیح دهید.

گروه RKB یکی از بزرگترین موجودی از رولربیرینگ ها در سایزهای کوچک تا بیرینگ های سایز بزرگ را در سراسر جهان داراست. این موجودی غنی طیف وسیعی از صنایع را در سراسر جهان پشتیبانی می کند. بزرگترین انبارهای RKB در شهرهای بالرنای سوئیس و میلان ایتالیا قرار دارند.

خوشبختانه این اتفاق برای انبار ایران هم افتاده است، درباره انبار ایران توضیح دهید.

یکی از مهم ترین برنامه های RKB ایجاد انبار بزرگ در ایران است. این انبار بزرگترین انبار خاورمیانه و سومین انبار بزرگ ما در کل جهان خواهد بود. ما سرمایه گذاری می کنیم و بیرینگ های مورد نیاز کارخانجات را در انبار ایران برای آنها نگهداری می کنیم. در حال حاضر موجودی قابل توجهی از بیرینگ های مورد نیاز صنایع فولاد و سیمان در انبار ایران موجود است.

قیمت بیرنگ های RKB تا چه حد رقابتی است؟

قیمت بیرینگ های RKB در بازار بین المللی نسبت به سایر برندهای بزرگ دنیا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین تر است. ما در قیمت گذاری بیرینگ های RKB برندینگ را حذف کردیم به همین جهت RKB توجیه اقتصادی دارد و مقرون به صرفه است.

آیا بیرینگ های غیراصلی RKB هم در بازار موجود است؟

بله، متاسفانه همه برندهای بزرگ با این مساله درگیر هستند و RKB هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از دلایل مهم RKB برای ایجاد دفتر ایران ارائه محصولات اصلی و به صورت مستقیم از مرکز سوئیس است. مشتریان می توانید با تماس با دفتر تهران ما از اصلی بودن کالا اطمینان حاصل کنند.

برنامه آینده طرح های توسعه RKB در ایران چه خواهد بود؟

تکمیل انبار بزرگ ایران و ایجاد شعبه تبریز و کرمان از برنامه های ما در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که در این صورت پشتیبانی و خدمات رسانی به صنایع سریع تر انجام می گیرد.

بسیاری از مشتریان علاقمند هستند به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشند. این ارتباط از چه طریقی امکان پذیر است؟

بله حتماً، من در طول سال حداقل سه مرتبه به ایران سفر می کنم و در دفتر ایران حضور دارم. علاوه بر این تلفن تماس و ایمیل بنده پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
شناسه مطلب : 15779
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی