صادرات فولاد ژاپن در ماه اکتبر کاهشی بود
صادرات فولاد ژاپن در ماه اکتبر به روند کاهشی خود ادامه داد و حتی سرعت این کاهش سریعتر از گذشته بود.

به گزارش  چیلان ، دلیل این افت صادرات، استفاده مشتریان داخلی این کشور از محصولات فولادسازان داخلی است.

ژاپن حاضر است بازار صادراتی را از دست بدهد اما همچنان نیاز داخلی را پسخگو باشد. این صحبت را از آنجایی می توان مطرح کرد که فولادسازان داخلی ژاپن سطوح قیمتی بالا را حفظ کرده اند و حاضر به کاهش نرخ ها برای مشتریان خارجی خود نیستند.

براساس اطلاعات فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، صادرات فولاد این کشور در ماه اکتبر با ۱۵.۴ درصد افت نسبت به اکتبر سال قبل به یک میلیون و ۸۸۰ هزار تن رسیده است. همچنین این میزان صادرات به معنای افت ۶.۴ درصدی نسبت به سپتامبر امسال است.

تقاضای بالای خودروسازان در ژاپن عامل کاهش صادرات محصولات فولادی به ویژه ورق گرم و سرد است. گفته می شود صادرات نورد گرم ژاپن در ماه اکتبر ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۸۳۸ هزار تن رسیده است درحالی که افت صاردات نورد سرد ۲۴.۸ درصد بود. البته افزایش صادرات در بخش محصولات نیمه نهایی ژاپن دیده شده است.

در ماه اکتبر صادرات محصولات نیمه نهایی تقریبا ۴۵ درصد افزایش یافت و به ۴۱۷ هزار تن رسید ژاپنی توانستند در ماه اکتبر افزایش صادرات اسلب را به جنوب شرقی آسیا شاهد باشند البته رقابت در بازار اسلب بالاست زیرا ایران و روسیه ظرفیت های پایداری دارند.

گفتنی است، در ماه های ژانویه تا اکتبر صادرات فولاد ژاپن با ۲.۵ میلیون تن یا ۱۰.۹ درصد رشد به ۲۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تن رسید.

2

تاریخ انتشار : ۶ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
شناسه مطلب : 15972
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی