نبود متولی مشخص در صدور مجوز از هم گسیختگی زنجیره تولید فولاد را به همراه دارد
مجوزهای صادره جهت تولید فولاد در کشور بیش از 144 میلیون تن است که عمده دلیل آن وجود متولی های چندگانه در امر صدور مجوز در حوزه صنعت فولاد است.

فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت و گو با  چیلان  با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است گفت: سند چشم انداز ۱۴۰۴ مهمترین سند بالادستی کشور است که باید به عنوان مرجع و الگویی جهت ساز در تدوین سایر برنامه های کشور قرار گیرد.

وی افزود: در حالی که برنامه های توسعه فولاد و همچنین سند چشم انداز ۱۴۰۴ بر تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تاکید دارد، مجوزهای صادره جهت تولید فولاد در کشور بیش از ۱۴۴ میلیون تن می باشد که عمده دلیل آن وجود متولی های چندگانه در امر صدور مجوز برای تولید در این صنعت می باشد.

ارزانی خاطرنشان کرد: بخش های مختلفی در کشور مجوزات فوق را صادر می کنند که سبب از هم گسیختگی زنجیره تولید و مشکلات بعدی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در حال حاضر با تشکیل ستاد فولاد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقداماتی در خصوص مدون نمودن و جامعیت دادن به تولید و طرح های فولادی در کشور به انجام برسد.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
شناسه مطلب : 16099
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی