هنوز هم سرمایه گذاری در فولاد جواب می دهد
تولید باید آمادگی لازم برای رقابت پذیری و صادرات را داشته باشد تا انگیزه سرمایه گذاران از بین نرود.

محمد جابریان، رئیس هیئت مدیره فولاد روهینا جنوب در گفت و گو با  چیلان  گفت: وضعیت امروز کارخانجات فولادی کشور به گونه ای است که برای بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان برای ورود به حوزه فولاد رغبتی ایجاد نمی کند اما به اعتقاد من، سرمایه گذاری در حوزه فولاد به خصوص با نگاه به کل زنجیره جواب می دهد و تولید آن در کشور اقتصادی است.

وی افزود: مزیت های اصلی تولید فولاد در کشور از جمله سنگ آهن، گاز، برق و نیروی متخصص است اما وقتی شاهد هستیم که نقدینگی به واسطه سودهای بالای بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری سپرده گذاری می شود و بخش اعظمی از سرمایه ها از بازار خارج شده و بسیاری از فعالیت ها که به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد هم رسیده را تعطیل کرده است، باید تدبیری اندیشیده شود.

جابریان خاطرنشان کرد: باید کاری کرد تا نقدینگی از موسسات و بانک ها خارج و به سمت تولید هدایت شود کما اینکه اینگونه سپرده گذاری ریسک بالایی دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون شاهد چند نمونه از بحران های مالی و اجتماعی این موسسات و بانک ها هستیم. تولید هم باید آمادگی لازم برای رقابت پذیری و صادرات را داشته باشد تا انگیزه سرمایه گذاران از بین نرود.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
شناسه مطلب : 16260
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی