انجمن جهانی فولاد گزارش داد:جهان در سال ۲۰۱۷ به تولید ۱.۷ میلیارد تن فولاد خام رسیدند
فولادسازان 66 کشور جهان در سال 2017 بالغ بر یک میلیارد و 675 میلیون و 723 هزار تن فولاد خام رسیدند که براساس گزارش انجمن جهانی فولاد تولید فولاد ایران با 21.4 درصد رشد به 21 میلیون و 726 هزار تن رسید.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد گزارش تولید و فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که براساس این گزارش تولید فولاد خام جهان با ۵.۶ درصد رشد از یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۲۵۱ هزار تن به یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۷۲۳ هزار تن رسید.

ایران در سال ۲۰۱۷ تولید را با ۲۱.۴ درصد رشد از ۱۷ میلیوون و ۸۹۵ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن رساند که همین مسئله سبب ارتقا یک پله ای رتبه کشور از چهاردهمین در سال ۲۰۱۶ به سیزدهمین بود.

چین همچنان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است که تولید را با ۵.۷ درصد رشد از ۷۸۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تن به ۸۳۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن رساند.

بعد از چین، ژاپن دومین فولادساز بزرگ جهان است که در سال گذشت به تولید ۱۰۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن فولاد رسید. تولید فولاد این کشور ۰.۱ درصد رشد داشت.

هند سومین فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۶.۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ داشت.

آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا با ۴ درصد رشد به تولید ۸۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسید.

روسیه پنجمین فولادساز برتر دنیا با ۱.۳ درصد رشد به تولید ۷۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید و کره جنوبی با تولید ۷۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تن فولاد خام به عنوان ششمین فولادساز بزرگ دنیا شناخته شد که رشد تولید آن نیز ۳.۸ درصد بود.

آلمان هفتمین فولادساز بزرگ جهان با ۳.۵ درصد رشد به تولید ۴۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تن، ترکیه هشتمین فولادساز بزرگ جهان با ۱۳.۱ درصد رشد  به تولید ۳۷ میلیون و ۵۲۴ هزار تن رسیدند.

برزیل نهمین فولادساز بزرگ دنیا هم با ۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن تولید رشد ۱۰.۹ درصد را در تولید فولاد خام به ثبت رساند.

ایتالیا دهمین فولادساز بزرگ دنیا به تولید ۲۴ میلیون و ۴۱ هزار تن رسید که ۲.۹ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۶ است.

تولید در یازدهمین فولادساز برتر جهان یعنی تایوان از ۲۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تن به ۲۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسید که رشد ۶.۸ درصدی داشت.

تولید دوازدهمین فولادساز بزرگ دنیا یعنی اوکراین به ۲۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن رسید که البته افت ۶.۴ درصد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
شناسه مطلب : 16406
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی