بازار جهانی مقاطع طویل در سال ۲۰۱۸ مثبت ارزیابی می شود
انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد چشم انداز کاملا مثبتی را برای سال 2018 پیش بینی کرد.

به گزارش  چیلان ، انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد چشم انداز کوتاه مدت خود را برای بازار جهانی محصولات طویل منتشر کرد که براساس اعلام این انجمن، تعادل عرضه و تقاضا در بازار محصولات طویل بهبود یافته و اکنون در شرایط عالی قرار دارد. این انجمن چشم انداز بسیار مثبتی را برای بازار جهانی مقاطع طویل در سال ۲۰۱۸ متصور شده است.

بهبود شرایط اقتصادی در بسیاری از کشورها تاثیر مثبتی را بر روی تقاضای فولاد خواهد داشت زیرا دولت ها و بخش خصوصی سرمایه گذاری بیشتری در پروژه های زیربنایی خواهند داشت.

دلایل متعددی برای این پیش بینی وجود دارد اول آنکه سطح رقابت در بازارهای فولادی به استثنای بازار داخلی آمریکا به طور کلی بسیار پایین آمده است.

همچنین چین بازیگر اصلی میدان در سال گذشته در بازار حضور پررنگی نداشت و امسال هم پیش بینی می شود نباشد.

بنابراین این انجمن انتظار دارد که صادرات فولاد چین همچنان کاهشی باشد و تقاضای داخلی برای تولید فولاد در این کشور همچنان بالا باقی بماند. یکی از نگرانی های فعالان بازار مقاطع طویل اقدامات آمریکاست که می تواند بر تجارت تاثیر بگذارد البته اقداماتی که دونالد ترامپ از ۲۰ آوریل ۲۰۱۷ آغاز کرده بود اواسط ژانویه منقضی می شود.

انجمن میلگرد می گوید چشم انداز سال ۲۰۱۸ مثبت است مگر آنکه اقدام غیر منتظره ای از سوی چین اتفاق بیافتد و اقتصاد جهان را با شوک جدیدی مواجه نماید اما این مورد نیز بعید به نظر می رسد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
شناسه مطلب : 16690
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی