رئیس انجمن فولاد مطرح کرد:تعرفه فعلی فولاد ایران حداقلی است و کاهش آن به صلاح کشور نیست/قیمت فولاد در داخل ایران ٧٠ دلار ارزانتر از دنیاست
قیمت فولاد در کشور پایین تر از نرخ های جهانی است، بنابراین کاهش تعرفه واردات به صلاح کشور نیست.

به گزارش  چیلان ، محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه امروز قیمت فولاد در کشور پایین تر از نرخ های جهانی است، بنابراین کاهش تعرفه واردات به صلاح کشور نیست گفت: انتظار می رود تولید امسال به بیش از ۲۱ میلیون تن فولاد خام برسد.

وی با تاکید بر اینکه ایران بیش از سه میلیارد تن ذخیره شناخته شده سنگ آهن دارد گفت: دارا بودن ۳۴ تریلیون متر مکعب ذخیره گاز و نیروی انسانی توانمند از مزیت های تولید فولاد کشورمان است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی در پایان سال ۱۳۹۶ با تولید بیش از ۲۱ میلیون تن به جایگاه سیزدهم جهانی در این بخش دست پیدا می کند.

وی ادامه داد: اگرچه فولاد سازان کشور، پیامد کاهش واردات ۲۴ و ۷۶ درصدی را به ترتیب در زمینه محصولات میانی و فولاد خام فراهم ساختند اما عمده واردات این بخش در کشور مربوط به ورق فولادی است و انتظار می رود با توسعه هایی که واحدهای فولادی به مورد اجرا می گذارند، در این بخش هم واردات کاسته شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد: دوران گذشته به دلیل ضعف تولید برای پاسخگویی به نیاز داخل، سالیانه ۶ تا ۹ میلیون تن واردات صورت گرفته و امسال پیش بینی می شود، حداکثر ۲ میلیون تن واردات انجام شود.

وی افزود: اکنون میانگین قیمت فولاد ایران به ازای هر تن ۷۰ دلار ارزانتر از قیمت های جهانی است و این مهم بی سابقه است.

اسلامیان اضافه کرد: صنعت فولاد به ازای اشتغال یک نفر ۳۰ تا ۸۰ اشتغال در صنایع دیگر را ایجاد می کند و آمریکا هم با اعمال تعرفه ها از این بخش حمایت می کند.

وی گفت: میانگین تعرفه فولاد در سال گذشته حدود ۲۰ درصد بود که در مقایسه با میانگین تعرفه ۴۵ درصدی صنعت خودرو و اکثر صنایع تکمیلی فولاد که از تعرفه های بالای ۴۰ درصد استفاده می کنند، این تعرفه ۲۰ درصد برای فولاد معقول و کارشناسی شده بود، زیرا تعرفه ها باید بصورت پلکانی در رشته های مختلف صنعت باشد.

اسلامیان اضافه کرد: امروز دهها کشور جهان در قاره های مختلف از واردکنندگان تولیدات فولادی ایران محسوب می شوند و کشورمان باوجود شرایط تحریم از صادرکنندگان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

وی گفت: ایران براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام را هدفگذاری کرده که اکنون ظرفیت فعال فولاد کشور ۲۹ میلیون تن است و بقیه طرح ها در چارچوب برنامه در دست اجرا قرار دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹
شناسه مطلب : 17007
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی