کیوان آرا به چیلان خبر داد: ۹۰ درصد تجهیزات فاز ذوب سرمد ابرکوه ایتالیایی است
واحد نورد فولاد سرمد ابرکوه راه اندازی شده است و به ظرفیت اسمی 500 هزار تن میلگرد رسیده است.

مهندس احمد کیوان آرا، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با اشاره به اجرای فاز ۲ (ذوب) این شرکت به خبرنگار  چیلان  گفت: واحد نورد فولاد سرمد ابرکوه راه اندازی شده است و به ظرفیت اسمی ۵۰۰ هزار تن میلگرد رسیده است. واحد ذوب نیز در حال اجرا است و ۹۰ درصد تجهیزات آن نیز از کشور ایتالیا وارد شده است و زیربناهای آن شامل آب، برق، گاز و زمین مورد نیاز آماده شده و حتی قرارداد سیویل و تجهیزات آن بسته شده است.

وی به عنوان یکی از پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه فرهنگ صنعت فولاد ایران با ذوب آهن اصفهان شکل گرفته است اظهار داشت: تجربه فعالیت من در ذوب آهن به سال ۵۴ باز می گردد و در سال ۸۴ از این شرکت بازنشسته شدم. در دوران حضور خود در ذوب آهن، سمت های سرپرست شیفت، معاون کارگاه، رئیس کارگاه، رئیس بخش، مدیر تولید کارخانه، معاون بهره برداری و نهایتا عضو هیئت مدیره ذوب آهن را تجربه کردم. البته در ذوب آهن قائم مقامی مدیرعامل را در دوران مهندس ابکا نیز تجربه کردم. وی توضیح داد: پیش از بازنشستگی فولاد ارفع را راه اندازی کرده و حدود ۱۰ سال نیز در این مجموعه فعال بودم و بعد از آن نیز به فولاد ابرکوه آمدم.

عضو اسبق هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه از زمانی که مدیران ذوب آهن به جهت برخی مسائل سیاسی غیر متخصص شدند وضعیت این شرکت رو به وخامت رفت به خبرنگار ما گفت: ذوب آهن راهی ندارد جز اینکه پرسنل خود را به حداقل ممکن برساند و مجددا به کارخانه ای سودده تبدیل شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نظر خود را درباره خرید سهام ذوب آهن توسط فولاد مبارکه نیز ابراز کرد و گفت: این بهترین پیشنهادی بود که تاکنون برای رفع مشکلات ذوب آهن مطرح شده است. اگرچه برخی معتقدند خرید این سهام به نفع فولاد مبارکه نیست و می تواند سهام فولادساز برتر کشور را دچار ریزش کند اما به اعتقاد من فولاد مبارکه به اندازه ای قدرتمند شده که این مسائل بر روی آن تأثیرگذار نخواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
شناسه مطلب : 17655
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی