مدیرعامل فولاد تکنیک به چیلان خبر داد: پایش ۹۶ طرح جامع فولاد از بقیه پایش ها متمایز است
یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد مجوزهای بی رویه ای می باشد که چندین سال است به صورت کاغذی باقی مانده است.

محمد ابکا، مدیرعامل شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک در گفت و گو با  چیلان  با اشاره به پایش سال ۹۶ طرح جامع فولاد گفت: زمانی که طرح جامع فولاد در سال ۹۳ عملیاتی و اجرا شد قرار بود همه ساله پایش این طرح صورت گیرد لذا در سال های ۹۴ و ۹۵ پایش طرح جامع فولاد انجام شد و پارسال هم پایش این طرح انجام و تکمیل شد.

ویی افزود: در پایش طرح جامع فولاد انحرافات از طرح مورد بررسی قرار می گیرد و علاوه بر این مورد، میزان تحقق طرح اعلام می گردد. همچنین گلوگاه هایی که می تواند ما را در تحقق اهداف ۱۴۰۴ دچار مشکل نماید مشخص می شود.

مشاور طرح جامع فولاد کشور تفاوت پایش سال ۹۶ را چنین توضیح داد: در سال ۹۶ قرار بود پس از پایش طرح جامع فولاد، طرح به عنوان یک سند مصوب گردد و باید دید پس از این کار سیاست های ایمیدرو و وزارت صمت در قبال این طرح چیست؛ چون زمانی که یک سند مصوب می شود یعنی آنکه نباید هیچ گونه انحرافی در اجرای این سند به وجود آید و اجرای طرح هم الزام آور خواهد شد.

ابکا آمادگی فولاد تکنیک را برای پایش طرح تصویب شده نیز اعلام کرد و ادامه داد: چنانچه پس از تصویب هم لزوم پایش طرح تصویب شده دیده شد فولاد تکنیک آمادگی آن را دارد که این سند را نیز مورد پایش قرار دهد.

وی یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد را مجوزهای بی رویه ای دانست که چندین سال است به صورت کاغذی باقی مانده و در این خصوص گفت: انتظار ما از دولت و وزارت مربوطه این است که تمامی این مجوزها را باطل نماید چراکه در بررسی های ما مشخص شد حتی برخی از طرح هایی که پیشرفت فیزیکی محدودی داشتند از لحاظ مکان یابی و زیرساخت ها طرح های مناسبی نیستند و برخی نیز هیچ اقدام عملی بر روی آنها صورت نگرفته است. لذا بهترین کار لغو این مجوزهاست با این حال چون در برخی از این مجوزها، مسائل منطقه ای یا نظر مقامی دخیل است، شاید وزارت صنعت، معدن و تجارت قدرت لغو بعضی از این طرح ها را نداشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
شناسه مطلب : 17752
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی