با حضور رئیس جمهور؛واحد گندله سازی فولاد خراسان رسما افتتاح شد
با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع فولاد خراسان واحد گندله سازی این شرکت افتتاح و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، دکتر حسن روحانی عصر روز گذشته ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد خراسان با توضیحات دست‌اندرکاران مجتمع فولاد خراسان از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این کارخانه مطلع شد.

با افتتاح این واحد، مجتمع فولاد خراسان اولین شرکت فولادی کشور خواهد بود که از زنجیره کامل تولید فولاد به طور کامل از مرحله سنگ آهن تا محصول نهایی در استان محل استقرار برخوردار خواهد بود.

این واحد ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله در سال را خواهد داشت که بخشی از آن به تولید ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی، ۱.۴ میلیون تن شمش فولادی و ۶۴۰ هزار تن محصول نهایی یعنی میلگرد اختصاص پیدا می‌کند.

ایجاد واحد گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن که قابل افزایش تا ۳.۴ میلیون تن در سال است، با استفاده حداکثری از توان مهندسی و ساخت داخل برای اولین بار در کشور و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد خراسان با سرمایه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان احداث شده و حداقل ۵۰۰ شغل مستقیم و صدها فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

گفتنی است، گندله سازی فولاد خراسان که اواخر سال گذشته به تولید رسیده بود (اینجا) قرار بود در سال ۹۶ و با حضور مقامات کشوری به بهره برداری برسد اما افتتاح آن به امسال موکول شد.

1525663845943

2

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۳
شناسه مطلب : 17858
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی