چیلان گزارش می دهد:تولید فولاد خام ایران در ۴ ماهه اول امسال از مرز ۸ میلیون تن عبور کرد/ ایتالیا جایگاه دهم خود را از ایران باز پس گرفت
انجمن جهانی فولاد در گزارش خود اعلام کرد طی چهار ماهه نخست سال 2018، تولید فولاد خام ایران با 27.6 درصد رشد از مرز 8 میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش  چیلان ، براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۴ عضو این انجمن در ۴ ماهه اول امسال ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵ هزار تن فولاد تولید کردند که ۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

سهم تولید فولاد ایران در مدت مذکور از تولید فولاد جهان ۱.۴ درصد یعنی ۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تن بود.

فولادسازان ایرانی در ۴ ماهه اول امسال موفق شدند تولید را با ۲۷.۶ درصد رشد از ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن قبل به بیش از ۸ میلیون تن برسانند.

براساس این گزارش تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ نیز با رشد ۱۲.۴ درصدی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.

میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۸ نیز با ۴.۱ درصد افزایش نسبت به آوریل سال گذشته به ۱۴۸ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تن به ثبت رسیده است.

طی چهار ماهه نخست ۲۰۱۸ چین با تولید ۲۸۸ میلیون و ۹۶۹ هزار تن فولاد خام رتبه نخست را در جهان داشت. این کشور رشد ۵ درصدی را در تولید به ثبت رسانده که نشان از افزایش تقاضا در این کشور دارد.

هند به عنوان دومین فولادساز جهان که به تازگی جایگاه ژاپن را گرفته در مدت مذکور به ۳۵ میلیون و ۳۸۱ هزار تن که ۴.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

ژاپن با رشد ۰.۴ درصدی و تولید ۳۵ میلیون و ۱۲۹ هزار تن فولاد خام جایگاه سوم، روسیه با رشد ۲.۸ درصدی و تولید ۲۳ میلیون و ۷۹۷ هزار تن جایگاه چهارم و آمریکا با رشد ۰.۹ درصدی و تولید ۲۳ میلیون و ۷۹۷ هزار تن جایگاه پنجم را در جهان کسب کردند.

پس از آمریکا نیز کره جنوبی با رشد ۳.۸ درصدی به تولید ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تن رسید که این احتمال می رود کره جنوبی از ماه آینده از آمریکا در تولید فولاد پیشی بگیرد.

هفتمین فولادساز برتر جهان آلمان با تولید ۱۴ میلیون و ۷۸۵ هزار تن است که البته افت ۰.۲ درصدی داشته است.

ترکیه به عنوان هشتمین فولادساز برتر جهان با ۵.۱ درصد رشد به تولید ۱۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسید.

برزیل نهمین فولادساز برتر دنیا با ۴ درصد رشد به تولید ۱۱ میلیون و ۵۹۴ هزار تن فولاد رسید و در نهایت ایتالیا دهمین فولادساز برتز دنیا با رشد ۳.۹ درصد، ۸ میلیون و ۴۸۵ تن فولاد خام تولید کرد.

ایران در صورت تداوم همین روند صعودی می تواند ایتالیا را مجددا به عنوان دهمین فولادساز برتر جهان پشت سر گذاشته و جایگاه آنرا تصاحب نماید.

گفتنی است آمار سه ماهه نخست ۲۰۱۸ نیز نشان داد (اینجا) تولید فولاد خام جهان در سه ماهه اول سال جاری با ۴.۱ درصد به ۴۲۶ میلیون و ۵۵۱ هزار تن رسیده و ایران جایگاه دهم را با تولید ۶ میلیون و ۸۱۴ هزار تن داشته است.

2

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
شناسه مطلب : 18196
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی