ارائه گواهی مبدا نیازسنجی داخلی قبل از صادرات است
اجرای مصوبه اخیر وزیر صمت به گمرک در خصوص ارائه گواهی مبدا برای صادرات فولاد و سایر فلزات در وهله نخست، نیاز سنجی داخلی قبل از صادرات بوده و این مسئله مشخص می کند که آیا صنایع داخلی به این کالا نیاز داشته یا اینکه مازاد نیاز داخلی صادر می شود.

به گزارش  چیلان ، محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد مصوبه اخیر وزارت صمت را در راستای مقابله با تحریم‌ها و حمایت از صنایع و تولید داخلی دانست و گفت: این ابلاغیه به منظور کنترل صادرات مواد اولیه اخذ شده و با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، دریافت گواهی مبدا باید در اولویت قرار گرفته شود.

آزاد همچنین با تشریح مزایایی این مصوبه گفت: با اجرای این مصوبه در وهله نخست، نیاز سنجی داخلی قبل از صادرات انجام و این مسئله مشخص می‌شود که آیا صنایع داخلی به این کالا نیاز داشته یا اینکه مازاد نیاز داخلی صادر می شود.

وی افزود: در صورت نیاز صنایع داخلی، اولویت با تولیدکنندگان داخلی بوده و درغیر اینصورت، مقصد کالای صادر شده مشخص می‌شود.

شایان ذکر است، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای به رئیس گمرک کشور، صادرات فولاد و سایر فلزات را (اینجا) منوط به تعیین گواهی مبدا کرده است.

گفتنی است، این خبر در رسانه های خارجی (اینجا) نیز بازتاب هایی داشته و تحلیلگران معتقدند با آیت اقدام حجم تجارت فولاد با عراق و افغانستان در کوتاه مدت کاهش خواهید یافت.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
منبع : بورس نیوز
شناسه مطلب : 18405
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی