رشد تولید فولاد در واحدهای بزرگ کشور
تولید شمش فولادی در واحدهای بزرگ کشور در چهار ماهه امسال به 6 میلیون و 286 هزار و 199 تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد 15 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش  چیلان ، جداول آماری عملکرد واحدهای بزرگ فولادسازی کشور (فولاد مبارکه، هرمزگان، سبا، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، طرح ثامن چادرملو) نشان می دهد در چهارماهه نخست پارسال پنج میلیون و ۴۵۶ هزار و ۲۲۱ تن شمش فولادی ( اسلب، بلوم و بیلت) تولید شده بود.

آمارهای رسمی مراجع بین المللی نشان می دهد ایران در بین ۱۳ تولیدکننده شاخص فولاد ساز جهان جای گرفته است.

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: میزان تولید فولاد خام ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۸ میلادی، ۲۵.۸ درصد افزایش یافت.

میزان تولید فولاد ایران از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی،(۱۲ دی ۹۶ تا ۱۰ تیر ۹۷) ۱۲میلیون و ۵۱۶ هزار تن بود و این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تن ثبت شده بود.

همچنین، ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (یک میلیون و ۷۸۵ هزار تن)، ۱۶.۵ درصد افزایش یافت.

در ۶ ماهه ۲۰۱۸ میلادی، ۶۴ کشور جهان ۸۸۱ میلیون و ۴۵۵ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی که ۸۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود، ۴.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین تولید کنندگان فولاد شامل چین (۴۵۱ میلیون و ۱۵۷ هزار تن)، ژاپن (۵۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تن)، هند (۵۲ میلیون و ۸۳۱ هزار تن)، آمریکا (۴۱ میلیون و ۸۴۹ هزار تن)، روسیه (۳۶ میلیون و ۶۶ هزار تن) و کره جنوبی (۳۶ میلیون و ۶۶ هزار تن) بودند.

میزان محصولات فولادی تولید شده در چهار ماهه ۹۷ به سه میلیون و ۷۱۸ هزار و ۳۲۹ تن رسید و در مقایسه با عملکرد چهارماهه نخست امسال که سه میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۱۴ تن بود، رشد ۱۱ درصدی دارد.

محصولات فولادی (ورق گرم، میلگرد، تیرآهن، کلاف، ریل، شمش کالایی و …) پارسال در مدت ۱۲ ماهه، ۱۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تن تولید شد و در مقایسه با مدت یکساله ۹۵ (۱۸ میلیون و ۱۵۱ هزار تن)، رشد ۹ درصدی داشت.

واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی که در آمار این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند، فولاد مبارکه، سبا، ذوب آهن، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی، نورد و لوله اهواز، فولاد اکسین و ورق خودرو چهارمحال وبختیاری است.

همچنین در چهار ماهه امسال، شمش فولادی (اسلب) تولید شده در فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و سبا در مجموع به سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۷۸۹ تن رسید و در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۴ درصدی داشت.

میزان تولید فولاد میانی (خام) کشور در سال گذشته به ۲۱.۸ میلیون تن رسید و انتظار می رود تا پایان امسال افزون بر ۲۴ میلیون تن فولاد خام تولید شود.

جمهوری اسلامی ایران براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده و انتظار می رود۵۰ تا ۵۲ میلیون تن فولاد خام تولید کند که از این رقم پیش بینی می شود حداقل ۱۵ میلیون تن صادرات داشته باشد.

پارسال میزان صادرات فولاد میانی (خام) و محصولات مربوطه به رقم هشت میلیون و ۴۹۵ هزار تن رسید که از این رقم ۶ میلیون و ۸۷۲ هزارتن سهم فولاد خام است.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
شناسه مطلب : 20173
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی