عدد خبر ۱۳۷/ تولید و فروش فولاد در چهار ماهه اول ۹۷
چیلان در بولتن اخبار فولاد شماره 137 به گزارش عملکرد چهار ماهه اول سال 97 شرکت های فولادی حاضر در بورس در قالب عدد خبر پرداخته است.

۱۲ درصد رشد تولید فولاد هرمزگان تا پایان تیر ماه

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در عملکرد ۴ ماهه خود موفق به تحقق ١١٣٧ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود شد. درآمد فروش این شرکت در تیر ماه با رشد قابل توجهی نسبت به سایر ماه ها مواجه بود. فولاد هرمزگان تا پایان تیر ماه ۵۱۰ هزار تن اسلب تولید و ۵۲۰ هزار تن نیز فروخت. هرمزگان تا پایان تیر ماه پارسال ۴۵۶ هزار تن اسلب تولید و ۴۶۰ هزار تن فروخت که ارزش فروش ۷۱۵ میلیارد تومان برآورد گردیده است.

۴۷ درصد رشد درآمد فولاد خوزستان

عملکرد فولاد خوزستان در ۴ ماهه نخست امسال نشان می دهد این شرکت در مدت مذکور ۲۹۲۲ میلیارد درآمد کسب کرد که ۴۷ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. فولاد خوزستان در ۴ ماهه اول سال موفق به تولید ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار تن گندله، ۵۷۵ هزار تن اسلب و ۷۰۶ هزار تن بلوم و بیلت شد که البته از مجموع تولید اسلب، بلوم و بیلت سال گذشته که یک میلیون و ۲۵۴ هزار تن بود بیشتر است. فروش فولاد خوزستان نیز در مدت مذکور سال جاری ۱۳۹ هزار تن اسلب داخلی، ۴۰۵ هزار تن اسلب صادراتی، ۵۵۳ هزار تن بلوم و بیلت صادراتی و ۱۹۵ هزار تن بلوم و بیلت داخلی بوده است. فروش مدت مشابه سال قبل ۵۲۸ هزار تن اسلب و ۸۲۲ هزار تن بلوم و بیلت و درمجموع یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصول بود که درآمدی بالغ بر هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان را برای این شرکت رقم زد. فولاد خوزستان هر کیلوگرم اسلب داخلی را به طور متوسط در تیر ماه ۲۴۵۴ تومان فروخت در حالی که در خرداد ماه ۲۳۳۴ تومان فروخته بود. اسلب صادراتی نیز قیمتی معادل ۲۱۵۱ تومان، بلوم داخلی ۲۴۴۶ تومان و بلوم صادراتی ۲۱۴۵ تومان داشت درحالی که به ترتیب در ماه خرداد ۲۰۹۲ تومان، ۲۲۳۹ تومان و ۲۲۰۱ تومان فروخته شده بود.

۳۲ درصد رشد فروش ورق گرم فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان تا پایان تیر ماه ۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن ورق گرم، ۴۶۳ هزار تن ورق سرد و ۹۱ هزار تن ورق پوششدار تولید کرد در حالی که تولید ورق گرم در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۲۳۰ هزار تن، ورق سرد ۵۰۳ هزار تن و محصولات پوششدار ۹۸ هزار تن بود. فروش نورد گرم این شرکت یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن، نورد سرد ۴۵۹ هزار تن و ورق پوششدار ۹۱ هزار تن بود درحالی که در سال قبل فروش نورد گرم یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن، نورد سرد ۵۰۷ هزار تن و محصولات پوششدار ۱۰۰ هزار تن بود. ارزش فروش محصولات فولاد مبارکه در مدت مذکور ۴۵.۵ درصد رشد داشته و از ۴۵۱۲ میلیارد تومان به ۶۵۶۳ میلیارد تومان رسید. گفتنی است، قیمت فروش هر کیلوگرم نورد گرم فولاد مبارکه در تیر ماه ۲۶۰۶ تومان بود درحالی که در ماه خرداد ۲۵۶۲ تومان بوده است.

۳۰۰ هزار تن شمش ارفع در طول ۴ ماه فروخته شد

علی رغم ثبات در تولید فولاد شرکت آهن و فولاد ارفع، این شرکت رشد ۹۱ درصدی را در درآمد به ثبت رساند. آهن و فولاد ارفع در ۴ ماهه اول سال قبل بالغ بر ۲۷۱ هزار تن شمش فولاد تولید کرد درحالی که تولیداتش در مدت مشابه سال قبل ۲۷۰ هزار تن بود. این شرکت در مدت مذکور ۲۹۸ هزار تن نیز آهن اسفنجی تولید کرده است. ارفع در این مدت مجموعا ۳۰۶ هزار تن شامل ۱۸۱ هزار تن شمش داخلی و ۱۲۴ هزار تن شمش صادراتی فروخته است در حالی که فروش سال گذشته ۲۷۷ هزار تن بود. درآمد حاصل از فروش ارفع از ۳۶۸ میلیارد تومان به ۷۰۳ میلیارد تومان رسید. بهای شمش فروخته شده ارفع از ۲۲۸۹ تومان به ۲۴۴۰ تومان در تیر ماه رسید و قیمت فروش صادراتی از ۲۰۸۲ تومان به ۲۰۹۸ تومان رسید.

15 77

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
شناسه مطلب : 20263
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی