معافیت مواد اولیه تولید از پرداخت مابه التفاوت ارز
واردکنندگان مواد اولیه و ملزومات خط تولید با تصمیم دولت از پرداخت مابه التفاوت ارزی در گمرکات معاف شدند.

به گزارش  چیلان ، محمد شریعتمداری امروز (چهارشنبه) در خاتمه جلسه هیئت دولت افزود: طبق ماده ۵ بسته ارزی دولت که ابلاغ شده است، همه کالاهایی که پیشتر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شد و در بسته ارزی جدید تامین ارز آنها به بازار ثانویه منتقل شده و اکنون به گمرکات رسیده و ترخیص نشدند، مکلف شدند با پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز دریافتی و نرخ روز ارز کالا نسبت به ترخیص آنها اقدام کنند.

به گفته وی، این موضوع برای برخی خطوط تولید و تجهیزات مربوط به آنها مشکلاتی ایجاد کرده بود و بر این اساس، امروز پیشنهادی به هیات وزیران تقدیم شد تا بر اساس آن همه کسانی که تجهیزات و ماشین آلات تولیدشان به گمرکات رسیده است، با اخذ گواهی از وزارتخانه ذیربط به گمرکات مراجعه و نسبت به ترخیص کالایشان اقدام کنند.

شریعتمداری ادامه داد: همه مواد اولیه و ملزومات خط تولید، همچنین کالاهایی که محصول نهایی آنها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد بازار می شود نیز مجازند با دریافت گواهی از وزارتخانه مربوطه به گمرکات مراجعه و بدون پرداخت ما به التفاوت ارزی نسبت به ترخیص کالاهایشان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستادی برای موضوع احتکار و اختفای کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده، بویژه مایحتاج عمومی مردم و همچنین سایر کالاهای مورد نیاز که با ارز آزاد وارد شده، تشکیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این ستادها در استان ها تحت نظر استانداران، با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و با مباشرت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده و با بررسی کارشناسانه و دقیق کالاهایی که باید به صورت منظم و زمان بندی شده به بازار معرفی شوند، اقدام می کند.

وی تاکید کرد: اگر احتکار یا اختفای کالا از سوی مردم یا بازرسان شناسایی و گزارش شود، حتما رسیدگی شده و با حکم محاکم تعزیرات حکومتی با قیمت مصوب در شبکه توزیع معین به فروش می رسند.

شریعتمداری یادآور شد: شماره تلفن های ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آماده دریافت گزارش تخلفات است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
منبع : ایرنا
شناسه مطلب : 20271
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی