صادرات فولاد میانی ۲.۵ میلیون تنی شد/ صادرات محصولات فولادی بیش از دو برابر رشد کرد
براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران فولادسازان در 4 ماهه اول امسال 2 میلیون و 487 هزار تن فولاد میانی صادر کردند که رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

به گزارش  چیلان ، صادرات بلوم و بیلت در مدت مذکور با رشد ۳۵ درصدی از ۹۳۹ هزار تن به یک میلیون و ۲۶۶ هزار تن رسید. صادرات اسلب هم با رشد تنها دو درصدی به یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن رسید درحالی که در ۴ ماهه اول سال قبل یک میلیون و ۱۹۹ هزار تن بود.
این گزارش می افزاید صادرات کل محصولات فولادی با رشد چشمگیر ۱۱۷ درصدی از ۴۱۴ هزار تن به ۸۹۸ هزار تن از ابتدای سال تا پایان تیر ماه سال جاری رسید.

بیشترین حجم صادرات متعلق به ورق گرم بالای ۳ میلیمتر بود که تناژی معادل ۲۲۰ هزار تن داشت. صادرات ورق گرم بالای ۳ میلیمتر با رشد ۱۵۳ درصدی همراه بوده است.

صادرات میلگرد شاخه نیز ۲۱۵ هزار تن شد که رشد ۷۵ درصدی نسبت به قبل داشت. صادرات میلگرد کلاف هم ۱۸۷ هزار تن شد که ۹۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

صادرات ورق گرم زیر ۳ میلیمتر با رشد ۱۲۲ درصدی به ۱۲۲ هزار تن رسید. صادرات تیرآهن ۶۶ هزار تن شد که ۲ درصد رشد نسبت به ۴ ماهه پارسال داشت و اما صادرات ورق سرد و پوششدار به ترتیب ۱۰ هزار تن و ۳۶ هزار تن بود که ورق سرد رشد ۱۰۰ درصدی و ورق پوششدار ۳۶ درصدی درمقایسه با مدت قبل دارد.

صاردات آهن اسفنجی نیز در این مدت با افت ۶ درصدی از ۳۰۴ هزار تن به ۲۸۵ هزار تن رسیده است که دلیل اصلی آن تقاضا در بازار داخل و استفاده در واحدهای فولادسازی برای تبدیل به محثول با ارزش افزوده بالاتر است.

واردات محصولات فولادی افت بیش از ۵۰ درصدی داشت

گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی از آن است که واردات محصولات فولادی با افت ۵۱ درصدی همراه شده و از ۷۶۱ هزار تن در ۴ ماهه پارسال به ۳۷۰ هزار تن در ۴ ماهه سال جاری رسیده است.

در مدت مذکور ۱۲۲ هزار تن ورق سرد، ۱۰۰ هزار تن ورق پوششدار، ۹۸ هزار تن ورق گرم زیر ۳ میلیمتر، ۹ هزار تن تیرآهن، ۹ هزار تن میلگرد کلاف، ۷ هزار تن میلگرد شاخه و ۷ هزار تن ورق گرم بالای ۳ میلیمتر وارد کشور شد که تمامی این اقلام افت واردات را شاهد بوده است.

واردات فولاد میانی اما با رشد ۱۶۷ درصدی همراه شد درحالی که حجم واردات قابل توجه نبود و تنها ۱۶ هزار تن در مدت مذکور وارد شد.

16 50

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۷
شناسه مطلب : 20395
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی