چیلان گزارش می دهد:رشد چشمگیر صادرات محصولات فولادی/ صادرات فولاد میانی کشور به ۳ میلیون تن رسید
براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران صادرات فولاد میانی کشور در 5 ماهه اول امسال با رشد 12 درصدی از 2 میلیون و 704 هزار تن به 3 میلیون و 25 هزار تن رسید.

به گزارش  چیلان ، براساس گزارش انجمن فولاد، صادرات محصولات فولادی گسترده بوده و با ۱۰۹ درصد رشد به یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید درحالی که در ۵ ماهه سال قبل ۵۳۲ هزار تن بود.

بیشترین حجم صادرات محصولات فولادی مربوط به میلگرد شاخه به میزان ۲۷۷ هزار تن بود که رشد ۹۵ درصدی را نیز به ثبت رساند.
رشد صادرات ورق گرم بالای ۳ میلی متر هم ۶۷ درصد گزارش شده و صادراتش به ۲۴۲ هزار تن رسیده است. رشد میلگرد کلاف نیز ۸۹ درصدی شده و صادرات آن به ۲۳۰ هزار تن رسیده است.

صادرات ورق گرم زیر ۳ میلی متر ۱۳۶۰۰ درصد بوده و حجم صادرات آن ۱۳۷ هزار تن شده است.

صادرات تیر آهن هم با ۲۶ درصد رشد به ۹۲ هزار تن رسیده است. صادرات ورق پوششدار و ورق سرد هم به ترتیب ۶۲ هزار تن و ۱۱ هزار تن بود. رشد صادرات ورق پوششدار ۱۸۲ درصد و ورق سرد ۸۳ درصد بود.

از مجموع ۳ میلیون و ۲۵ هزار تن فولاد میانی، یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن صادرات اسلب و یک میلیون و ۴۱۷ هزار تن صادرات بیلت و بلوم بوده است. رشد صادرات بیلت و بلوم ۱۳ درصد و اسلب ۱۱ درصد بوده است.

این گزارش می افزاید، در مدت مذکور ۳۵۰ هزار تن آهن اسفنجی نیز صادر شده که ۴ درصد بالاتر از صادرات ۵ ماهه اول سال قبل یعنی ۳۳۷ هزار تن بود.

افت ۴۵ درصدی واردات محصولات فولادی/ حجم واردات فولاد میانی ۲۳ هزار تن شد

آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد، واردات کل محصولات فولادی در ۵ ماهه اول امسال با ۴۵ درصد افت به ۴۷۲ هزار تن رسید درحالی که در ۵ ماهه پارسال ۸۶۳ هزار تن بود.

از این میزان ۱۵۹ هزار تن مربوط به ورق سرد، ۱۲۶ هزار تن ورق پوششدار، ۱۲۰ هزار تن ورق گرم زیر ۳ میلی متر و ۱۵ هزار تن تیرآهن بوده و میلگرد شاخه، میلگرد کلاف و ورق گرم بالای ۳ میلی متر هر یک ۱۰ هزار تن صادر شده اند.

واردات تمامی اقلام محصولات فولادی کاهش داشته و بیشترین کاهش مربوط به ورق گرم بالای ۳ میلی متر با ۸۶ درصد افت است.

گفتنی است، واردات فولاد میانی رشد ۲۸۳ درصدی داشته و از ۶ هزار تن در ۵ ماهه اول پارسال به ۲۳ میلیون تن در ۵ ماهه سال جاری رسید که ۲۲ هزار تن آن مربوط به بیلت و بلوم بود.

واردات آهن اسفنجی همچنان صفر است.

2 195

2

تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶
شناسه مطلب : 21065
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی