گزارش چیلان از آمار انجمن جهانی فولاد:ارتقا یک پله ای فولاد ایران در جهان/ تولید فولاد خام از ۱۶ میلیون تن فراتر رفت
گزارش انجمن جهانی فولاد ایران حاکی از آن است که فولادسازان 64 کشور عضو این انجمن در 8 ماهه اول امسال یک میلیارد و 194 میلیون تن فولاد تولید کردند که 4.7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل یعنی یک میلیارد و 140 میلیون تن است و ایران نیز با تولید 16 میلیون و 437 هزار تن فولاد و نیز ارتقا یک پله ای از جایگاه یازدهم به دهم رسید و جای ایتالیا را گرفت.

به گزارش  چیلان ، گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد ایران در مدت مذکور ۱۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۲۱.۶ درصد بیشتر از ۸ ماهه پارسال یعنی ۱۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تن بود.

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین رشدهای تولید فولاد را در دنیا داشته و حتی در ماه آگوست هم با رشد ۹ درصد تولیداتش از یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن در آگوست سال قبل به یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسیده است. البته ناگفته نماند که با برخی سیاست های اتخاذ شده در کشور تولید در آگوست هزار تن کمتر از تولید جولای بوده اما درمجموع می توان گفت شرکت های فولادساز در موقعیت مطلوبی قرار دارند.

فولادسازان جهان هم در آگوست درمجموع ۱۵۲ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که ۲.۸ درصد رشد نسبت به آگوست سال قبل داشت.

براساس این گزارش چین که اولین فولادساز برتر جهان شناخته می شود در ۸ ماهه اول امسال ۶۱۷ میلیون و ۳۹۸ هزار تن فولاد تولید کرد که از ۵۸۳ میلیون و ۵۷۴ هزار تن ۸ ماهه پارسال ۵.۸ درصد بیشتر است. چین در ماه آگوست هم موفق به تولید ۸۰ میلیون و ۳۲۶ هزار تن فولاد شده بود که ۲.۷ درصد رشد نسبت به آگوست سال قبل داشت.

به نظر می رسد کاهش ظرفیت تولید همزمان با اعمال محدودیت زیست محیطی به مرور زمان در حال اثرگذاری بر تولید فولاد چین بوده که ضمن تحریک قیمت های بازار، سرعت رشد تقاضای مواد اولیه شامل سنگ آهن و زغالسنگ را کاهش می دهد.

هند که سودای کسب جایگاه ژاپن را داشته و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته در حال تثبیت جایگاه خود می باشد و این کشور توانست در ماه آگوست ۹ میلیون تن فولاد تولید نماید که نسبت به جولای (ماه قبل) بودن تغییر اما نسبت به آگوست سال قبل رشد ۶.۲ درصد داشت.

هند در مجموع ۸ ماه نیز ۷۰ میلیون و ۸۳۱ هزار تن فولاد خام تولید کرده که از رقم ۶۷ میلیون و ۹۴ هزار تن سال قبل ۵.۶ درصد بالاتر است.

ژاپن هم که جایگاه خود را به هند داده و به رتبه سوم برترین تولیدکننده جهان سقوط کرده تولیداتش در آگوست را با ۰.۹ درصد رشد به ۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تن و در مجموع ۸ ماهه اول سال با ۰.۸ درصد به ۷۰ میلیون و ۱۹۵ هزار تن رسانده است.

چهارمین فولادساز جهان آمریکا با تولید ۵۶ میلیون و ۷۳۷ هزار تن بود که رشد ۴ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ثبت رسانده است. آمریکا در آگوست با رشد ۵.۱ درصدی تولید فولادش را به ۷ میلیون و ۴۶۱ هزار تن رساند.

پس از آمریکا، کره جنوبی به عنوان پنجمین فولادساز برتر دنیا به تولید ۴۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تن در ۸ ماه اول و ۶ میلیون و ۹۷ هزار تن در ماه آگوست رسید. رشد تولید فولاد کره جنوبی در ۸ ماهه اول ۲.۷ درصد و در آگوست نسبت به آگوست سال قبل بدون تغییر بود.

روسیه ششمین فولادساز بزرگ دنیا از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست با رشد ۱.۶ درصدی به تولید ۴۸ میلیون و ۲۶۴ هزار تن فولاد رسید و در تعقیب کره جنوبی برای تصاحب جایگاه آن است. روسیه در آگوست اما با افت ۰.۱ درصدی تولید را به ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تن رساند.

آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب با تولید ۳۰ میلیون و ۲۵۵ هزار تن، ۲۵ میلیون و ۱۵۹ هزار تن و ۲۳ میلیون و ۲۳۴ هزار تن رتبه های هفتم تا نهم را کسب کردند.رشد تولید آلمان در ۸ ماهه نسخت سال ۳ درصد، ترکیه ۱.۷ درصد و برزیل ۳.۳ درصد برآورد شده است.

ایران نیز جایگاه دهم را از ایتالیا گرفت و بجای آن به جایگاه دهم صعود کرد. ایتالیا در این مدت بالغ بر ۱۶ میلیون و ۱۳۸ هزار تن فولاد تولید کرد درحالی که تولید ایران ۱۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن بود.

anjoman 9

2

تاریخ انتشار : ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
شناسه مطلب : 21190
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی