ورق فولاد مبارکه کیلویی ۷۰ تومان ارزان شد/ بازار ورق هر هفته به تعادل نزدیک تر می شود
تالار صنعتی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ورق گرم، سرد، گالوانیزه و قلع اندود فولاد مبارکه اصفهان بود. بررسی چیلان از روند قیمت های معاملاتی و تغییرات قیمتی، نشان از به تعادل رسیدن نسبی بازار دارد.

به گزارش  چیلان ، امروز ۴۸ هزار و ۷۰ تن ورق گرم B، ۸ هزار و ۸۰۰ تن ورق گرم C، ۷ هزار و ۵۰۰ تن ورق سرد، ۳ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه و هزار و ۱۰۰ تن ورق قلع اندود در تالار صنعتی بورس کالای ایران توسط فولاد مبارکه اصفهان عرضه شد که با تقاضای نسبتا خوب اما متعادل تری نسبت به دو هفته قبل مواجه شد.

بررسی های  چیلان  نشان می دهد، اگرچه ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه و ورق قلع اندود در دو هفته قبل رشدهای فزاینده ای داشتند و این سقف قیمت ها از ۳۲ تا ۹۱ درصد هم در اقلام مختلف نام برده شده می رسید اما این هفته سقف قیمت های ثبت شده منطقی تر شده بود و این نشان از نزدیک شدن بازار به تعادل نسبی است. چراکه دو هفته قبل قیمت پایانی معامله ورق در بورس کالا ۴۰ هزار و ۵۷۰ ریال بود اما این هفته به ۳۹ هزار و ۸۷۶ ریال رسید.

این هفته سقف رقابت ورق گرم B فولاد مبارکه ۲۰ درصد بود و قیمت از ۳۳ هزار و ۲۵۷ ریال به ۳۹ هزار و ۸۷۶ ریال در هر کیلوگرم رسید درحالی که در دوم مهر ماه قیمت پایانی ۴۰ هزار و ۵۷۰ ریال را ثبت کرده بود. حجم تقاضای ورق گرم B مبارکه ۶۰ هزار و ۲۸۰ تن بود.

همچنین ورق گرم C فولاد مبارکه بدون رقابت بر سر قیمت معامله شد هزار و ۵۶ تن آن معامله شد. هر کیلوگرم ورق گرم C این شرکت به بهای پایه یعنی ۳۲ هزار و ۳۷۵ ریال فروخته شد.

ورق سرد فولاد مبارکه نیز که به قیمت ۳۶ هزار و ۱۶۰ ریال عرضه و با حجم تقاضای ۱۰ هزار و ۲۰۰ تنی مواجه و در نهایت با ثبت سقف قیمت ۳۹.۰۳ درصد قیمت پایانی به ۴۹ هزار و ۹ ریال رسید.

ورق گالوانیزه سقف رقابت ۴۵.۴۱ درصد را ثبت کرد و از ۴۶ هزار و ۹۹۵ ریال به ۶۶ هزار و ۵۰۹ ریال رسید. حجم تقاضا هم با رشد ۲۸.۸ درصدی به ۴ هزار و ۲۵۰ تن رسید که نهایتا ۳ هزار و ۳۰۰ تن معامله شد.

در آخر نیز ورق قلع اندود فولاد مبارکه که با حجم هزار و ۶۵۰ تنی همراه شده بود با ثبت سقف قیمتی ۵۲.۰۳ درصد از ۶۱ هزار و ۴۹۶ ریال به ۸۷ هزار و ۵۷۸ ریال رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
شناسه مطلب : 21549
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی