گزارش اختصاصی از مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:خداحافظی ماندگار، سلام امیدوارانه
چیلان در گزارشی اختصاصی مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه را به طور کامل تشریح کرده که در بولتن 141 اخبار فولاد مربوط به مهر ماه منتشر شده است

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با حضور دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو، اعضای هیئت مدیره فولاد مبارکه و کارکنان و کارگران این شرکت و جمعی از مدعوین استانی و کشوری در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری در سالن تشریفات این کارخانه برگزار شد. در این مراسم با اهداء لوح از ۵ سال تکریم و اقدام دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه، قدردانی و با تنفیذ حکم مهندس عظیمیان توسط دکتر کرباسیان، وی به عنوان مدیرعامل جدید این مجتمع صنعتی معرفی شد.

تشویق های مستمر و ممتد حاضرین به ویژه کارکنان فولاد مبارکه برای دکتر سبحانی و تشویق توام با احترام برای مهندس عظیمیان از نکات جالب توجه این مراسم بود که باعث شد معاون وزیر هم آرزو کند چنین مراسمی برای تودیعش برگزار شود و همانند دکتر سبحانی عاقبت به خیر شود!

نماینده مبارکه در مجلس: چرخش چرخ فولاد در شرایط بحرانی تحریم

در ابتدای این مراسم، زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس با بیان اینکه ما از این استعفا ناراحت هستیم گفت: دکتر سبحانی هم جایگاه فولاد را بالا بردند و هم ملاحظات اجتماعی را ارتقا دادند.

وی اظهار داشت: توجه دکتر سبحانی به مسئولیت های اجتماعی در کل دوران فعالیت فولاد مبارکه مثال زدنی است.

زهرا سعیدی با اشاره به خدمات انجام شده توسط بهرام سبحانی به عنوان یک مدیر موفق عنوان کرد: حمیدرضا عظیمیان نیز از این فضا دور نبوده و در هئیت مدیره فولادمبارکه توانسته است توانایی خود را به نمایش بگذارد. همچنین مهندس عظیمیان در گذشته خدمات ارزنده ای برای اصفهان به ویژه در دوران تصدی شهرداری داشته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی موجود پذیرفتن مسئولیت نوعی ایثار است، گفت: همه افراد در هر پست و سمتی باید کمک کنند تا از این جبهه به سلامت عبور کنیم این در حالی است که چرخش چرخ فولاد در شرایط بحرانی تحریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر سبحانی: بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی تولید کردیم/ سرمایه گذاری ۷۳۰۰ میلیارد تومانی در گروه فولاد مبارکه در ۵ سال اخیر

در ادامه این مراسم دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به عملکرد ۵ ساله فولاد مبارکه در زمان مدیریت وی بر این مجموعه گفت: در ابتدای فعالیت به عنوان مدیرعامل در سال ۹۲ مشاهده شد که طرح های توسعه به صورت افقی در حال اجرا بوده اما در بالادست با چالش هایی مواجه خواهیم شد که در آینده بهره برداری از طرح های توسعه را با مشکل مواجه خواهد کرد. لذا به دنبال اجرای طرح کنسانتره ۵ میلیون تنی در سنگان و ورود در جمع سهامداران گل گهر و چادرملو و شرکت های معدنی برآمدیم تا بتوانیم با نفوذ در مدیریت، فولاد مبارکه را برای تامین مواد اولیه بیمه نماییم. همچنین سهام فولاد امیرکبیر کاشان و ورق خودرو سپید دشت را دریافت کرده و در طرح فولاد سپید دشت شریک ایمیدرو در اجرای طرح شدیم. علاوه بر این در طرح ساخت الکترود گرافیتی حضور یافتیم تا یکی از گلوگاه های صنعت فولاد که نه فقط در ایران بلکه در جهان است را مرتفع نماییم.

وی افزود: فولاد هرمزگان در این دوره ۵ ساله به ظرفیت رسید و طرح توسعه آن نیز عملیاتی شد. در فولاد مبارکه همچنین طرح نورد شماره ۲، ریخته گری شماره ۵ و همین طور طرح توسعه فولاد سبا به ۱.۷ میلیون تن در این دوره تعریف گردید.

سبحانی تصریح کرد: هر آنچه در این ۵ سال به عنوان دستاورد فولاد مبارکه به شمار می آید، حاصل تلاش خالصانه کارکنان زحمتکش فولاد مبارکه بوده و بنده کمترین نقش را داشته ام.

وی اظهار داشت: کاهش حوادث، بهره وری نیروی کار و دارا بودن نقشه راه از جمله اقدامات فولاد مبارکه طی این سال ها بوده است. یکی از اقدامات خوب فولاد مبارکه متعادل کردن سهم نیروی انسانی و بهره وری آن با افزایش تولید بود. در این مدت رضایت کارکنان فولاد مبارکه از ۶۷ درصد در سال ۹۳ به ۷۲ درصد در سال ۹۶ رسیده و ضریب تکرار حوادث در ۶ ماهه سال ۹۷ از میانگین جهانی پایین‌تر رفته است که امیدواریم به صفر برسد.

دکتر سبحانی تصریح کرد: یکی از ویژگی های فولاد مبارکه دارا بودن نقشه راه است و تصمیمات آن لحظه ای و سلیقه ای نیست. فولاد مبارکه تاکنون سهم ۵۰ درصدی خود در میزان تولید فولاد کشور را حفظ کرده و طبق برنامه پیش رفته است. این شرکت تلاش خواهد کرد در سال های آتی نیز این سهم را حفظ نماید. پیش بودن از برنامه های تعریف شده نویددهنده آن است که فولاد مبارکه امسال به تولید ۹.۵ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این که روند تولید فولاد میانی در فولاد مبارکه از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۰ در صد افزایش یافته است، افزود: با توجه به ورود بخش خصوصی به صنعت فولاد، اولویت پنج سال اخیر مجتمع فولاد مبارکه تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا بوده تا وابستگی‌ها به واردات قطع شود. از این رو بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی شامل ورق آج دار و ورق های API مورد نیاز برای صنایع نفت و گاز و ورق رویه خودرو تولید کردیم.

سبحانی تأکید کرد: در ۵ سال اخیر هیچ گاه از توسعه غافل نبودیم و در این مدت بیش از ۷۳۰۰ میلیارد تومان در گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری شد که نتیجه آن افزایش اشتغال و توسعه صنعت فولاد کشور بود.

وی افزایش سرمایه در شرکت را یکی از موثرترین اقدامات در راستای حفظ نقدینگی در درون شرکت و اجرای طرح های توسعه دانست و اظهار داشت: مرحله بعدی افزایش سرمایه در دست بررسی است که با اجرای آن، فولاد مبارکه مجددا در رتبه اول شرکت های برتر بورسی جای می گیرد.

امیدواریم مهندس عظیمیان پروژه بزرگ احیای زاینده رود را به نتیجه برساند

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: خشک شدن زاینده‌رود فاجعه است و فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، قراردادی با وزارت نیرو برای پرداخت هزینه‌های تونل و سد سوم کوهرنگ برای تأمین آب مورد نیاز شهر اصفهان منعقد کرده است.

وی با بیان این که فولاد مبارکه یک پروژه بزرگ را آغاز کرده و قرار است با مشارکت ۷ شریک قوی ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از بندرعباس به اصفهان منتقل شود، گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده اما نیازمند مساعدت صندوق توسعه ملی و مدیریت نهادهای مختلف استان اصفهان است و امیدواریم مهندس عظیمیان آن را به نتیجه رسانده تا زاینده رود اصفهان احیا شود.

سبحانی ادامه داد: از ابتدای راه اندازی فولاد مبارکه تا کنون، مصرف آب در فولاد مبارکه ۸۴ درصد کاهش داشته است و به زیر ۳ لیتر در هر کیلو رسیده است و این درحالی است که آرسلورمیتال بزرگترین فولادساز جهان ۸.۵ مترمکعب بر تن آب مصرف می کند.

هدیه سبحانی به عظیمیان: نشان طلایی EFQM

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: فولاد مبارکه در این سال ها موفق به کسب رتبه ۱۰ ورلد استیل داینامیک شده و توانست سازمان برتر دانشی آسیا شده و نشان MAKE را دریافت کند. عنوان پرافتخار دیگری که در همین روزهای اخیر حاصل شده و آن را به مدیرعامل جدید هدیه می کنم، تندیس زرین EFQM است که برای نخستین بار در ایران اتفاق می افتد و فولاد مبارکه را در زمره ۵۰ شرکت سرآمد جهان و در کنار شرکت هایی مانند بنز، بوش، BMW و فولادسازانی مثل آرسلورمیتال، پوسکو و نیپون استیل قرار داده است.

دکتر کرباسیان: کارکنان فولاد مبارکه مدیریت جدید را نیز حمایت و همراهی کنند

دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان درباره جایگاه شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه توانسته در کنار رشد در ظرفیت سازی،‌ تولید و صادرات،‌ توجه وافری به مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

وی اظهار داشت: یک مدیر زمانی قادر به انجام تعهدات و وظایف خود است که هیئت مدیره، مدیران و تمامی کارکنان با وی همراه باشند و چنین امری با همکاری و همدلی تمامی مدیران و کارکنان در فولاد مبارکه به ثمر نشسته است.
کرباسیان با بیان اینکه دوران مدیریت آقای سبحانی مصداق عاقبت به خیری است، آرزو کرد برای تودیع وی نیز چنین مراسمی برگزار شود!

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از حضور مهندس عظیمیان در راس شرکت فولاد مبارکه استقبال کرد و گفت: از مقامات و مسئولان استان، خواهان همکاری با وی در جهت اعتلای صنعت فولاد کشور به عنوان یک حرکت ملی هستیم. لذا از کارکنان فولاد مبارکه نیز می خواهم تا مدیریت جدید را نیز حمایت و همراهی نمایند.

مهندس عظمیان: به مسایل معیشتی کارکنان توجه دارم/ همه برنامه‌های جاری فولاد مبارکه تداوم می یابد

مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل جدید شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: سه فاکتور کارایی، سلامت و شفافیت در اولویت کاری فولاد مبارکه قرار دارد و امیدوارم در سایه یک تلاش مضاعف با توجه به کیفیت، کمیت، سلامت و شفافیت بتوانیم فولاد مبارکه را توسعه دهیم.

وی افزود: باید در فولاد مبارکه به مسائل معیشتی پرسنل فولاد توجه ویژه داشت زیرا تورم‌های ناخواسته‌ای به مردم ایران به خصوص کارمندان و کارگران تحمیل شده است.

مهندس عظیمیان اضافه کرد: در فولاد مبارکه ملزم به تعامل سازنده با مقامات استان و کشور هستیم تا همپوشانی و هم‌افزایی به وجود آید.

مدیرعامل جدید فولاد مبارکه در خاتمه خاطر نشان کرد سیاست عدم تغییر رویه ها در فولاد مبارکه دنبال خواهد شد. لذا تداوم برنامه های فولاد مبارکه با قدرت و کیفیت سابق انجام خواهد شد و در کنار آن توجه همزمان به کیفیت و کمیت در فولاد مبارکه خواهیم داشت و سیاست هم افزایی بیشتر در فولاد مبارکه را دنبال می کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
شناسه مطلب : 21856
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی