چیلان از آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش می دهد:عدد خبر ۱۴۱/ آمارهای تولید، صادرات، واردات و مصرف ظاهری فولاد و محصولات فولادی در نیمه اول سال
چیلان در بولتن اخبار فولاد شماره 141 که در نیمه دوم مهر ماه منتشر گردید به گزارش عملکرد 5 ماهه فولادسازان کشور پرداخته و آمارهای تولید، صادرات، واردات و مصرف ظاهری فولاد و محصولات فولادی را به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر کرده است.

۱۲ میلیون تن فولاد میانی

فولادسازان در نیمه اول سال ۱۲ میلیون و ۴۰۶ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که ۱۹ درصد بیشتر از رقم سال قبل یعنی ۱۰ میلیون و ۴۴۲ هزار تن است.

سهم ۵۵ درصدی بیلت و بلوم از فولاد میانی

در نیمه اول سال ۶ میلیون و ۸۰۱ هزار تن یبلت و بلوم در کشور تولید شد که ۵۵ درصد از کل تولید فولاد میانی می باشد. سهم فولاد اسلب نیز ۴۵ درصد بوده و تولید آن به ۵ میلیون و ۶۰۵ هزار تن رسیده است.

۱۰ میلیون تن تولید محصولات فولادی در نیمه نخست سال

فولادسازان در نیمه اول سال ۱۰ میلیون و ۶۹۱ هزار تن انواع محصولات فولادی تولید کردند که ۱۰ درصد بالاتر از رقم سال گذشته یعنی ۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تن بود.

۱۲ درصد رشد تولید ورق گرم

در نیمه اول سال بالغ بر ۴ میلیون و ۲۱۱ هزار تن ورق گرم در کشور تولید شد که ۱۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در نیمه اول سال قبل است.

۶۰۰ تن میلگرد بیشتر از پارسال تولید شد

فولادسازان در نیمه اول سال ۳ میلیون و ۶۶۷ هزار تن میلگرد تولید کردند که از ۳ میلیون و ۷۳ هزار تن حدود ۱۹ درصد معادل ۶۰۰ تن بیشتر است.

۴ درصد به تولید ورق سرد افزوده شد

فولادسازان در نیمه اول امسال یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن ورق سرد تولید کردند که ۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. تولید ورق سرد در نیمه اول پارسال یک میلیون و ۱۹۵ هزار تن گزارش شده بود.

۸ درصد افت تولید ورق پوششدار

در نیمه اول سال ۷۱۴ هزار تن ورق پوششدار تولید شده درحالی که تولید مدت مشابه سال قبل ۷۷۸ هزار تن بود.

۲ درصد افت تولید تیرآهن

فولادسازان در ۶ ماهه نخست سال ۴۵۰ هزار تن تیرآهن تولید کرده اند که ۲ درصد کمتر از نیمه اول سال قبل است.

تولید آهن اسفنجی به ۱۳ میلیون تن نزدیک شد

تولید آهن اسفنجی در ۶ ماهه امسال با ۱۹ درصد رشد از ۱۰ میلیون و ۷۸۵ هزار تن به ۱۲ میلیون و ۸۵۷ هزار تن رسید.

صادرات ۴ میلیون تن فولاد و محصولات فولادی در نیمه اول سال

فولادسازان در نیمه اول سال درمجموع ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تن فولاد و محصولات فولادی صادر کردند که ۲ میلیون و ۸۱۸ هزار تن فولاد میانی و یک میلیون و ۳۶۹ هزار تن محصول فولادی بوده است.

افت ۱۲ درصدی صادرات فولاد میانی کشور

بررسی صادرات فولاد میانی در ۶ ماهه اول امسال نشان می دهد صادرات فولاد میانی با افت ۱۲ درصدی از ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۸۱۸ هزار تن رسیده است. صادرات بلوم و بیلت اگرچه تغییری نداشته و در همان ارقام یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن باقی مانده است اما صادرات اسلب کاهش ۲۳ درصدی داشت و به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تن رسیده است.

۳۳ هزار تن آهن اسفنجی کمتر صادر شد

در نیمه اول سال صادرات آهن اسفنجی به ۳۷۴ هزار تن رسید درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۴۰۷ هزار تن بود و این به معنای افت ۸درصدی و معادل ۳۳ هزار تنی در این مدت است.

۱۳۸ درصد رشد در صادرات محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی در ۶ ماهه امسال با رشد ۱۳۸ درصدی همراه بود و از ۵۷۷ هزار تن سال قبل به یک میلیون و ۳۶۹ هزار تن در سال جاری رسیده است. تمامی محصولات شاهد رشد صادرات بودند و بیشترین حجم صادرات مربوط به میلگرد شاخه با ۳۵۷ هزار تن بود. صادرات میلگرد کلاف به ۲۸۰ هزار تن و ورق گرم بالای ۳ میلی متر به ۲۶۵ هزار تن رسید. صادرات ورق گرم زیر ۳ میلی متر ۱۶۱ هزار تن و تیرآهن ۱۲۸ هزار تن شد. صادرات ورق سرد و ورق پوششدار نیز به ترتیب ۱۵ هزار تن و ۸۹ هزار تن گزارش شد.

واردات حدود ۶۰۰ هزار تنی فولاد به کشور

در نیمه اول امسال ۵۴۶ هزار تن محصول فولادی و ۲۷ هزار تن فولاد میانی به کشور وارد شده که واردات محصولات فولادی افت ۴۷ درصدی داشته درحالی که فولاد میانی رشد ۱۰۸ درصد را شاهد بود.

۴۷۹ هزار تن افت واردات محصولات فولادی

از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه در مجموع ۵۴۶ هزار تن محصول فولادی به کشور وارد شد که در مقایسه با یک میلیون و ۲۵ هزار تن سال گذشته ۴۷ درصد معادل ۴۷۹ هزار تن افت داشت. واردات ورق سرد ۱۷۴هزار تن، ورق پوششدار ۱۵۳ هزار تن و ورق گرم زیر ۳ میلی متر ۱۲۸ هزار تن بود. واردات تیرآهن ۱۷ هزار تن، ورق گرم بالای ۳ میلی متر ۱۲ هزار تن و میلگرد شاخه ۱۱ هزار تن و کلاف ۱۰ هزار تن بود.

۱۰۸ درصد رشد واردات فولاد میانی

فولاد میانی در نیمه اول سال با ۱۰۸ درصد رشد به ۲۷ هزار تن رسید درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار تن بود. از این میزان ۲۶ هزار تن بلوم و بیلت و هزار تن اسلب بوده است.

۹.۶ میلیون تن مصرف ظاهری فولاد میانی

مصرف ظاهری فولاد میانی در ۶ ماهه اول امسال ۹ میلیون و ۶۱۵ هزار تن گزارش شده که ۳۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. مصرف ظاهری بیلت و بلوم ۵ میلیون و ۲۴۷ هزار تن و اسلب ۴ میلیون و ۳۶۸ هزار تن بود. رشد مصرف بیلت و بلوم ۳۱ درصد و اسلب ۳۴ درصد بوده است.

۲۰ درصد رشد مصرف ظاهری آهن اسفنجی

در ۶ ماهه اول امسال ۱۲ میلیون و ۴۸۳ هزار تن آهن اسفنجی در کشور مصرف شد که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل که ۱۰ میلیون و ۳۷۸ هزار تن بود می باشد.

۳درصد افت مصرف ظاهری محصولات فولادی

در نیمه اول امسال ۹ میلیون و ۸۶۸ هزار تن محصول فولادی در کشور مصرف شد که ۳ درصد کمتر از رقم ثبت شده سال قبل است. مصرف ظاهری ورق گرم ۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تن، میلگرد ۳ میلیون و ۵۱ هزار تن، ورق سرد یک میلیون و ۴۰۶ هزار تن، ورق پوششدار ۹۲۲ هزار تن و تیرآهن ۳۹۴ هزار تن گزارش شده است.

9 56

2

تاریخ انتشار : ۱ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲
شناسه مطلب : 21925
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی