حضور فولاد اکسین در پروژه خط لوله انتقال نفت/ اکسین به امضای قرارداد ورق های API برای پروژه انتقال نفت گوره به جاسک نزدیک تر شد
فولاد اکسین به امضای قرارداد ورق های API برای پروژه انتقال نفت گوره به جاسک نزدیک شد و پیش قرارداد آن امضا و مجوزهای نهایی به زودی امضا می شود.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، اسماعیل کروشاوی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در رابطه با پروژه انتقال نفت گوره به جاسک که ورق های مورد نیاز آن توسط این شرکت تامین می گردد، اظهار داشت: این پروژه می تواند از مهمترین پروژه های نفتی کشور به شمار آید که در آن نقش فولاد اکسین نیز به عنوان یک شرکت صنعتی بسیار پیشرفته و کلیدی محسوب شود.

وی افزود: این شرکت طی ۱۰ سال گذشته تولیدات API آنچنانی نداشته، لذا با انعقاد این قرارداد در دو فاز اول و دوم بالغ بر ۳۲۰ هزار تن ورق API مورد نیاز جهت خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با رعایت استاندارها و الزامات کیفی مطلوب توسط این شرکت تولید خواهد شد که می تواند سود قابل توجهی برای شرکت در بر داشته و اکسین را به نقطه قابل توجهی برساند. بدون شک این شرایط با تکیه بر پرسنل با مهارت و تحصیل کرده و سایر پشتیبانی های لازم مانند واحدهای بازرسی، ایجاد آزمایشگاه خورندگی و دیگر قابلیت ها، نظیر توسعه مالی، فنی و اقتصادی میسر گردید.

کروشاوی بیان کرد: کلیه مبانی اصلی در این قرارداد طی پیش قرارداد به امضا رسیده و جلسات تکمیلی با لوله سازی اهواز نهایی شده و مقرر گردید، در جلسه هیئت مدیره این شرکت مجوز نهایی صادر شود.

وی در خصوص تامین اسلب مورد نیاز پروژه مذکور اذعان داشت: مواد اولیه این پروژه به صورت اسلب های با آلیاژی های خاص توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید می شود.

کروشاوی بر تکیه بر توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی تاکید داشته و گفت: این پروژه با حمایت استاندار خوزستان، مسئولین وزارت نفت، شرکت توسعه و مهندسی نفت (مجری طرح)، لوله سازی اهواز و سایر دست اندرکارن، کاملاً بر اساس استقلال داخلی و تولید ایرانی طراحی شده و در حال تحقق است.

2

تاریخ انتشار : ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
شناسه مطلب : 22035
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی