ایمیدرو سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن می گذارد
ایمیدرو قرار است سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است.

به گزارش  چیلان ، دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه کانمین ۲۰۱۸ گفت: ذوب آهن افتخار صنعت فولاد کشور و به عنوان صنعت مادر مورد حمایت جدی ما است.

وی افزود: ذوب آهن اخیراً مسیر خوب و جدیدی را شروع کرده است که امیدوارم در این راه به دستاوردهای شایانی دست یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این نمایشگاه از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: میزان استخراج سالیانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به ۴۰۰ میلیون تن و صادرات ۸ میلیارد دلاری این بخش را تا ۲ سال آینده به ۱۲ میلیارد دلار برسانیم و از خام فروشی فاصله بگیریم.

دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت نیز با حضور در غرفه این شرکت با اشاره به مصوبه اخیر هیئت عامل ایمیدرو در خصوص تأمین مواد اولیه ذوب آهن گفت: وزیر صمت دستور ویژه ای برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن صادر نموده و هیئت عامل ایمیدرو هم برای تأمین مواد اولیه ذوب آهن اخیراً مصوبه ای را گذراندند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای صادرات سنگ آهن محدودیت های خاصی هست از جمله عوارض که در سال بعد عوارض ۵ درصد امسال می شود ۸درصد، همچنین علاوه بر عوارض بحث عدم استفاده از معافیت های مالیاتی نیز هست.

جعفر سرقینی با تاکید بر کمک ایمیدرو به ذوب آهن، گفت: ایمیدرو قرار است سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است.

اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو نیز با تاکید بر عزم جدی ایمیدرو در مورد کمک به ذوب آهن گفت: ایمیدرو قطعاً کمک خواهد کرد تا شرایط برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن فراهم گردد و جلساتی قرار است برگزار شود که به صورت اساسی در این زمینه تصمیم سازی خواهد شد.

حضور فعال ذوب آهن اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی و صنایع وابسته

ذوب آهن اصفهان به همراه شرکت های تابعه از جمله معادن زغالسنگ البرز شرقی و پویش معادن ، با برپایی غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کانمین ۲۰۱۸) حضوری فعال دارد.

دکتر رضا رحمانی وزیر صمت ، دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت و دکتر اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو از جمله بازدیدکنندگان ویژه غرفه ذوب آهن بودندکه با توضیحات کارشناسان شرکت با جدیدترین دستاوردهای ذوب آهن اصفهان آشنا شدند.

این نمایشگاه باحضور ۱۶۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۴۰ شرکت خارجی یا نمایندگان آنها از ۶ کشورخارجی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، روسیه و لهستان۱۱ تا ۱۴ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در جال برگزاری است.

برگزاری دومین دوره از نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان فراگیرترین رویداد معدنی ایران، هفتمین کنفرانس مهندسی معدن و پنجمین کنگره بین‌المللی معدن و صنایع معدنی را می توان از برنامه های جانبی این نمایشگاه برشمرد. ارائه مقالات علمی و کارگاه آموزشی نیز بخش دیگری از این نمایشگاه است .

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
شناسه مطلب : 22210
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی