مطالبات کارکنان گروه ملی فولاد به ۳ ماه تقلیل یافت
کارگران گروه ملی فولاد حدود ۸ ماه مطالبات مزدی عقب افتاده داشتند که با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور به سه ماه تقلیل یافته است.

به گزارش  چیلان ، کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، در خصوص به تعویق افتادن پرداخت مطالبات مزدی کارگران «گروه ملی فولاد ایران» گفت: از خرداد ماه سال جاری (۹۷) که به سمت مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران منصوب شدم، حدود دو هزارو ۵۰۰ کارگر قرارداد مستقیم و حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی شاغل در گروه ملی فولاد ایران؛ حدود ۸ ماه مطالبات مزدی عقب افتاده داشتند که با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور به سه ماه تقلیل یافته است.

مدیر عامل گروه ملی فولاد ایران با اعلام این خبر که کارگران به زودی یک ماه دیگر از مطالبات مزدی خود را دریافت خواهند کرد، در ادامه اظهار داشت: مهمترین موضوع در گروه ملی تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. این تاخیر چند ماهه که مربوط به گذشته است؛ منجر شده تا زندگی این افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی بیان کرد: از خرداد ماه سال جاری تاکنون در زمینه به‌روز شدن حقوق کارگران اقدامات جدی صورت گرفته است و اخیرا با راه‌اندازی دو کارخانه «میلگرد» و «لوله‌سازی» به مرور منابع مالی کافی برای پرداخت مابقی مطالبات کارگران شاغل فراهم می‌کنیم.

او با بیان اینکه بخش دیگری از مطالبات این واحد به کارگران بازنشسته مربوط می‌شود، افزود: سنوات تعداد زیادی از کارگران که طی یک الی دو سال گذشته بازنشسته شده‌اند، هنوز پرداخت نشده و در این باره به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

به گفته وی، برای پرداخت سنوات این تعداد کارگر بازنشسته به حدود ۲۶میلیارد تومان منابع مالی نیازمند است که برای تامین منابع مالی آن چندین بار با اعضای هیئت مدیره بانک ملی (به عنوان سهامدار اصلی کارخانه) وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم این موضوع به زودی مرتفع شود.

طبق اظهارات غفوری، در حال حاضر ۲۶ میلیارد تومان برای پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی گروهی از کارگران به تامین اجتماعی پرداخت شده است. برای پرداخت هزینه بازنشستگی ۴۵ کارگری که اخیرا مشمول بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شده‌اند نیز دو میلیارد تومان تامین مالی شده که به زودی این کارگران نیز بازنشسته می‌شوند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات گروه ملی مربوط به بدهی‌ ۲۵۰ میلیاردی تومانی آن به نهادهای دولتی و خصوصی است. مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران افزود: این مشکلات از مدتها قبل در زمان مدیریت سابق بوجود آمده به طوری که از خرداد ماه سال جاری رقمی به این مطالبات افزوده نشده و در تلاش هستیم به مرور این مطالبات کاهش پیدا کند.

غفوری در ادامه تصریح کرد: در عین حال بدنبال نوسازی ماشین‌آلات کارخانه‌ها هستیم. بخش زیادی از ماشین‌آلات و قطعات خطوط تولیدی گروه ملی فولاد بعد از چند دهه فرسوده و مستهلک شده‌اند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در وضعیت فعلی اقتصاد کشور که قیمت ارزی بالا پایین می‌شود مشکلی که وجود دارد، این است که فروشندگان قطعات و ماشین‌آلات از خریداران درخواست پول نقد می‌کنند.

مدیرعامل گروه ملی فولاد با بیان اینکه کارگران این کارخانه مدتهاست پیگیر مطالبات مزدی به حق خود هستند، افزود: یکی دیگر از موارد که باعث نگرانی کارگران این مجموعه شده بحت واگذاری بخشی از سهام کارخانه «فولاد اکسین» است.

او گفت: اخیرا سازمان خصوصی‌سازی بابت بدهی این مجموعه ۵/۳۹ درصد از سهام فولاد اکسین را به بخش خصوصی دیگری واگذار کرده است که در این مورد نیز برای بازگشتن سهام این شرکت با سازمان خصوصی‌سازی به تفاهم رسیده‌ایم و به زودی با اقساطی پرداخت کردن بدهی‌مان، این بخش از سهام فولاد اکسین بازمی‌گردد.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از نگرانی کارگران تامین مواد اولیه تولید است که مبادا با تامین نشدن مواد اولیه تولید چرخه تولید متوقف شود، افزود: طی یک الی دو هفته آینده مواد اولیه تولید وارد کارخانه می‌شود و قصد داریم ظرفیت تولیدات را نیز افزایش دهیم.

او گفت: طبق دستور وزارت صنایع باید ۷۵ درصد از محصولات تولیدی گروه ملی در بورس به فروش برسد. در حال حاضر این مجموعه چون هزینه‌های سربار و بدهی‌های مالی زیادی دارد فروش محصولات در بورس صرفه اقتصادی زیادی ندارد. ما در حال رایزنی هستیم تا بخش زیادی از تولیدات خود را در بازار آزاد به فروش برسانیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
شناسه مطلب : 22297
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی