در گزارش کشانی به جهانگیری اعلام شد:فولاد خوزستان ۵ میلیون تنی می شود
یکی از اهداف هیئت مدیره فولاد خوزستان در یک‌سال گذشته، افزایش ظرفیت تولید از ۳/۲ به ۵/۲ میلیون تن زیرسقفی بوده است.

به گزارش  چیلان ، محمد کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان در آیین افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان با نزدیک به ۴۰ سال سابقه تولید، دومین تولید کننده بزرگ شمش فولادی در کشور است که توانسته در سال گذشته به رکورد تولید سه میلیون ۷۶۵ هزار تن دست یابد، از این مقدار دو میلیون و ۶۷۵ هزار تن یعنی بالغ بر ۷۳ درصد را به ۱۸ کشور صادرات نموده است. حاصل این صادرات ارزآوری ۱/۲ میلیارد دلاری برای کشور بود.

کشانی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یوریی فولاد خوزستان در ارتقاء ظرفیت تولید آهن اسفنجی افزود: یکی از اهداف هیئت مدیره در یک‌سال گذشته، افزایش ظرفیت تولید از ۳/۲ به ۵/۲ میلیون تن زیرسقفی است. امروز شاهد کلنگ‌زنی کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در سایت فولاد خوزستان هستیم و هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به منظور پایداری تولید است.

وی با اشاره به اجرای پروژه به روش EPCF ، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح می‌توان سهم شصت درصدی اتکای داخلی و به کارگیری فناوری در سقف کوره و افزایش قطر به ۷/۱۵ متر اشاره کرد.

کشانی با بیان این مطلب که فولاد خوزستان همواره در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی گام برمی‌دارد، گفت: باشگاه فولاد دارای شش تیم فوتبال از رده‌های پایه تا لیگ برتری است. با توجه به الزام AFC که تیم‌های لیگ برتری باید یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشند، طرح ساخت از سال ۱۳۸۱ در برنامه‌های فولاد خوزستان قرار گرفت و از سال ۱۳۸۷ کلنگ ورزشگاه به زمین زده شد. این ورزشگاه بر مبنای آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث شده که ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد. برای ساخت این ورزشگاه ۱۵۰ میلیارد تومان در دوره ده ساله هزینه شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
شناسه مطلب : 22412
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی