امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو به چیلان خبر داد:شاهد تغییرات قابل توجهی در نسل جدید کاتالیست های فولادی خواهیم بود
نفت و گاز سرو در سال جاری بالای هزار تن و در سال آینده بالای هزار و پانصد تن تولید کاتالیست خواهد کرد و با ظرفیت سازی انجام شده در خط تولید این شرکت، به جرات می توان گفت برنامه رفع نیاز کاتالیست های صنایع فولادی کشور به بهترین نحو در حال تحقق است.

مهندس امیر هومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در گفت و گو با  چیلان ، دستاوردها و برنامه ی این شرکت دانش بنیان در حوزه فولاد را تشریح کرد و گفت: سه نوع کاتالیست استفاده شده در صنعت فولاد با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه برای فولادسازها تولید می شود تا ظرفیت آنها افزایش یابد و پروژه های توسعه ای نیز به سرعت انجام شود.

مدیرعامل نفت و گاز سرو به خبرنگار  چیلان  گفت: ما در سال جاری بالای هزار تن و سال آینده بالای هزار و پانصد تن تولید کاتالیست خواهیم داشت و با ظرفیت سازی انجام شده در خط تولید، به این اطمینان رسیدهایم که برنامه رفع نیاز کاتالیست های صنایع فولادی کشور به بهترین نحو در حال تحقق است و این روند بومی سازی به ارتقای سطح اعتماد بین ما و فولاد سازها خواهد انجامید.

کریمی وثیق تصریح کرد: در سال جاری به دنبال این هستیم که بتوانیم بازارهای صادراتی را نیز هم پوشش دهیم، البته در بحث صادرات، با توجه به نیاز شدید حوزه های فولاد ، پتروشیمی و پالایش کشور به کاتالیست های تولیدی شرکت نفت و گاز سرو، در حال حاضر نگاه اصلی شرکت سرو به بازار داخل و دستیابی به خودکفایی کامل است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو افزود: در بحث کیفیت، نوع جدیدی از کاتالیستهای صنایع فولادسازی ارائه و بارگذاری شده است؛ این نوع جدید از کاتالیست های احیا مستقیم آهن از عملکرد بالاتری نسبت به نمونه فعلی است که با معرفی این محصولات جدید شاهد تغییرات قابل توجهی در نسل جدید کاتالیست ها خواهیم بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته شاهد عملکرد برتر کاتالیست های شرکت نفت و گاز سرو در حوزه فولادی و اخذ رضایت نامه های عملیاتی از شرکت های مرجع فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان بودیم؛ که به تبع آن واردات کاتالسیت های احیا مستقیم آهن به کشور نیز به صفر رسید. اما شرکت رقیب هندی که به نمایندگی از شرکت آلمانی در تمام مناقصات شرکت دارند، همچنان با کاهش شدید قیمت به دنبال ضربه زدن به شرکت نفت و گاز سرو بوده و به نوعی در حال دامپینگ هستند که این موضوع را به صورت مستند به مدیران وزارت صمت و انجمن های مربوطه اطلاع داده ایم.

کریمی وثیق در پاسخ به سوال خبرنگار  چیلان  درباره تأمین مواد اولیه توسط این شرکت فعال کاتالیستی گفت: در اوایل فعالیت شرکت، بالای ۹۰ درصد مواد اولیه از خارج وارد می شد اما اکنون دقیقا برعکس ۹۰ درصد مواد اولیه تولید داخل می باشد. وی درباره اینکه نیکل به عنوان تنها ماده ای است که تامین آن به دلیل نبود سورس های داخلی، آن را وارد می کنیم، به مشکلات این شرکت در ثبت سفارش آن اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر در خصوص تأمین این ماده و ثبت سفارش آن درگیر مشکلات عدیده ای شدیم و در واقع یکی ازسخت ترین زمان عمر بنده در این برهه از زمان بود که امیدوارم با راهکارهای عملی از سوی مسئولین وزارت صمت مجدد شاهد تسهیل روند کسب و کارها باشیم.

وی ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر با آن درگیر هستیم این است که ما کالاهایی که داخل کشور تولید نمی شود مثل گرید های خاصی از آلومینا، را با پروسه های فرآورش و اضافه کردن چندین ایستگاه تولیدی، به خط تولیدمان تزریق می کنیم. این انعطاف باعث شده که اثر تحریم ها را هم در این بخش کاهش دهیم؛ که به نظر من با روحیه جهادی، تعامل و همکاری نزدیک می توان این شرایط سخت را نیز پشت سر گذاشت.

ایشان همچنین با اشاره با آخرین موفقیت کسب شده شرکت نفت و گاز سرو در بارگذاری اولین مگامادول در مجتمع فولاد مبارکه، گفت: به پشتوانه کارنامه درخشان شرکت نفت و گاز سرو در حوزه فولادی، اینبار نیز بارگذاری کاتالیست های احیا مستقیم مگامادول واحد شهید خرازی در مجتمع فولاد مبارکه به یک شرکت ایرانی سپرده شد، که این اقدام، نتیجه درایت و تدبیر مدیران شرکت فولاد مبارکه بعنوان پیشرو در بومی سازی کاتالیست های استراتژیک احیا مستقیم آهن بوده است و بنده این موفقیت را به تمام همکاران خود در صنعت فولاد که در داخلی سازی کاتالیست های احیا مستقیم آهن نقش داشته اند، به ویژه آقای دکتر سبحانی، تبریک عرض می نمایم.

کریمی وثیق ادامه داد: قطعا اعتماد صنعت فولاد به کالای با کیفیت ایرانی از سوی شرکت نفت و گاز سرو با تاکید بیشتر به کالای با کیفیت و عملکرد برتر پاسخ داده خواهد شد به طوری که انشالله در آینده نزدیک شاهد اخبار بیشتر در خصوص دستاوردهای جدید در حوزه کاتالیست های احیا مستقیم آهن از سوی شرکت نفت و گاز سرو خواهیم بود.

کریمی وثیق در خصوص نقش تامین کننده ها در زنجیره کالاهای استراژیکی همانند فولاد به نقش چشمگیر این شرکت های ارزشمند و جایگاه آنها در انجمن سازندگان تولیدکنندگان فولاد ایران اشاره کرد و گفت: درواقع بدون تامین کننده های مواد اولیه و مواد مصرفی، تولید فولاد ممکن نیست به طوری که این شرکت ها بعنوان حلقه های ارزشی در زنجیره تولید فولاد شناخته می شوند؛ الحمدالله این نگاه در فولادی ها خیلی بهتر از صنایع دیگر می باشد و حضور مدیران ارزشمندی همانند دکتر سبحانی که برای صنعت کاتالیست و فولاد سنگ تمام گذاشت و حضور ایشان به عنوان رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد موجب دلگرمی تأمین کنندگان است.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
شناسه مطلب : 22834
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی