چیلان از آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد گزارش می دهد:افزایش سهم تولید مقاطع طویل در کشور در ۹ ماهه امسال/ سهم فولاد میانی از صادرات کاهش یافت و جای خود را به محصولات فولادی داد
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار مربوط به سهم فولاد و محصولات فولادی از تولید، صادرات و واردات در 9 ماهه اول سال را منتشر کرد که براساس این گزارش سهم ورق همچنان در تولید محصولات فولادی چشمگیر است. در بحث صادرات فولاد میانی سهم 59 درصدی داشته و بعد از آن میلگرد قرار دارد و اما در حوزه واردات، ورق سرد بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  چیلان  آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد، در ۹ ماهه اول سال در بخش تولیدد محصولات فولادی ۳۸.۱ درصد ورق گرم، ۳۵.۵ درصد میلگرد، ۱۱.۹ درصد ورق سرد، ۶.۵ درصد ورق پوششدار و ۴.۵ درصد تیرآهن تولید شده است که البته جابجایی هایی در تولیدات رخ داده و سهم مقاطع طویل افزایش و ورق و مقاطع تخت کاهش داشته است.

در بخش صادرات باید گفت، بیشترین حجم صادرات اگرچه مربوط به فولاد میانی است اما صادرات محصول نیز رشد چشمگیری داشته است. صادرات فولاد میانی سهم ۵۸.۸ درصدی از کل صادرات فولاد و محصولات فولادی ایران داشته درحالی که در ۸ ماهه این سهم ۵۹.۱ درصد بوده است.

سهم محصولات فولادی در مقابل رشد یافته به گونه ای که سهم میلگرد از کل صادرات فولاد کشور به ۱۸.۱ درصد رسیده است. سهم ورق گرم از صادرات ۸.۴ درصد شده و آهن اسفنجی به ۶.۹ درصد رسیده است. سهم صادرات تیرآهن ۳.۱ درصد، ورق پوششدار ۲ درصد و ورق سرد تنها ۰.۴ درصد بود.

گفتنی است، در بخش واردات، تغییر چشمگیری در سهم محصولات دیده نمی شود و همچنان ۳۲.۴ درصد از واردات به ورق سرد اختصاص دارد.

۲۷.۲ درصد از واردات به ورق پوششدار، ۲۴.۲ درصد به ورق گرم، ۴.۴ درصد به میلگرد، ۳.۶ درصد به فولاد میانی و ۲.۸ درصد به تیرآهن باز می گردد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

2 1 49

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
شناسه مطلب : 23680
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی