بومی سازی پیش گرم های مجتمع فولاد سبا
متخصصان ایرانی موفق به بومی سازی پیش گرم های مربوط به پاتیل های فولاد مجتمع فولاد سبا شدند.

احسان عباد رئیس فولادسازی مجتمع فولاد سبا از بومی سازی پیش گرم های مربوط به پاتیل های فولاد این مجتمع خبر داد و گفت: پاتیل ها را به منظور جلوگیری از افت دمای مذاب در زمان انتقال و تخلیه ذوب به داخل پاتیل تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد پیش گرم می کنند.

وی اظهارداشت: هر پیش گرمی برای اینکه بتواند فرآیند پیش گرم پاتیل را انجام دهد نزدیک به ۲۱ میلیون متر مکعب در سال مصرف گاز طبیعی دارد.

رئیس فولادسازی مجتمع فولاد سبا گفت: پیش گرم های این مجتمع سال ۱۳۸۰ از کشور ایتالیا خریداری و نصب شده است.

وی در ادامه افزود: برای تعویض کامل دو پیش گرم منصوبه مجتمع فولاد سبا در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

عباد بیان داشت: علی ای حال با توجه به تمامی این موارد تصمیم بر این شد در جهت بومی سازی پیش گرم های مزبور در داخل اقدام شود.

وی گفت: فرآیند بومی سازی این پیش گرم ها از ابتدای سال ۱۳۹۶ توسط واحد تعمیرات این مجتمع در کشور آغاز شد.

رئیس فولادسازی مجتمع فولاد سبا افزود: خوشبختانه متخصصان ایرانی با امکانات موجود طی یکسال با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی در مقابل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ای که برای تعویض کامل این دوپیش گرم داشت موفق شدند تمامی تجهیزات پیش گرم های مجتمع از قبیل تابلو برق، سیستم های نرم افزاری و غیره را طراحی و بسازند.

وی اضافه کرد: واقعیت اینکه با این دستاورد علاوه بر صرفه جویی ارزی مصرف گاز طبیعی پیش گرم ها از ۲۱ به ۷ میلیون متر مکعب در سال کاهش یافته است.

عباد در ادامه یادآورشد: بطورقطع با احتساب دو پیش گرم ۲۸ میلیون متر مکعب در سال فقط صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در این مجتمع صورت گرفته در عین حال فرآیند پیش گرم هیچ تغییری نکرده بلکه شرایط خیلی بهتر هم شده است.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۴
منبع : رادیو اقتصاد
شناسه مطلب : 23704
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی