گروه فولاد مبارکه به تولید ۱۰.۵ میلیون تن فولاد دست خواهد یافت
تا پیش از انقلاب، تولید فولاد کشور 600 هزار تن بود و بالغ بر 4 میلیون تن فولاد نیز وارد می شد اما امروز ظرفیت این بخش به حدود 35 میلیون تن و تولید به 25 میلیون تن رسیده است.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با  چیلان  گفت: به دلیل شرایط تحریم، فولادسازان برخی بازارهای هدف صادراتی را از دست دادند و به دنبال بازارهای جدید صادراتی هستند.

وی افزود: تحریم، نقل و انتقال و جابجایی پول را دچار مشکل کرده و متاسفانه بعد از تحریم ها نتوانسته ایم منابع مالی خود را به درستی منتقل نماییم.

عظیمیان خاطرنشان کرد: البته فولاد مبارکه تمام تلاش خود را برای دور زدن تحریم ها، هم در بحث واردات تجهیزات و هم صادرات محصول به کار گرفته است و راهکارهای جدیدی را پیاده خواهیم کرد و اطمینان می دهیم که گروه فولاد مبارکه قطعا به تولید ۱۰.۵ میلیون تن فولاد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب، تولید فولاد کشور ۶۰۰ هزار تن بود و بالغ بر ۴ میلیون تن فولاد نیز وارد می شد گفت: اما امروز و با گذشت ۴۰ سال، ظرفیت های نصب شده فولاد کشور به چیزی حدود ۳۵ میلیون تن و تولید به ۲۵ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه صادرات فولاد را به عنوان یک بخش مهم اقتصادی خواند و گفت: صادرات این بخش به بیش از ۸ میلیون تن رسیده و در واقع جهش خوبی در کشور اتفاق افتاده است و با افتخار باید گفت ایران در رتبه دهم فولادسازان برتر دنیا قرار گرفته است.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
شناسه مطلب : 24302
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی