معاون بازاریابی و فروش آهن و فولاد ارفع در گفت و گو با چیلان تاکید کرد:دولت با کمک تشکل ها بازار را منبسط کند
به نظر می رسد در انتهای سال 97 بازار فولاد به صورت سنتی سعی در تامین نیازهای پایانی سال جاری و اوایل سال 98 دارد.

افشین کاتوزیان، معاون بازاریابی و فروش آهن و فولاد ارفع در گفت و گو با  چیلان  گفت: به نظر می رسد در انتهای سال ۹۷ بازار فولاد به سمتی می رود که به صورت سنتی سعی در تامین نیازهای پایانی سال جاری و اوایل سال ۹۸ دارد.

وی افزود: این قضیه باید با مدیریت همراه باشد که عرضه و تقاضا دارای تعادل باشند. بنابراین دولت باید به کمک بخش خصوصی و تشکل ها مثل انجمن فولاد شرایط را کنترل شده و منبسط تر کند چون تولیدکننده به اندازه کافی برای صادرات مشکل دارد.

کاتوزیان درباره وضعیت بازار فولاد در سال جدید نیز به خبرنگار  چیلان  گفت: پیش بینی بازار فولاد در سال جدید و اتفاقات این حوزه در گرو سیاست های اقتصادی دولت هایی هست که در صنعت فولاد و از طریق افزایش و کاهش تولید، حضورشان در بازارها، مسائل زیست محیطی و … تصمیم سازی می کنند. ولی به صورت کلی یک سیاست گذاری تاکتیکی و یک استراتژی وجود دارد و به نظر من، صنایع فولادی کشور باید یک استراتژی داشته باشند و آن صادرات مازاد تولید است.

وی ادامه داد: البته این صادرات نباید به هر قیمت و با هر نرخی باشد بلکه باید صلاح کشور خود را در نظر بگیریم.

کاتوزیان تاکید کرد: حضورمان در بازارهای بین المللی باید حتمی باشد در غیر این صورت با توجه به اینکه نیازهای داخلی ممکن است مقداری کمتر شود، با مازاد تولید مواجه می شویم و این آسیبی برای بستر کار، کارآفرینی و اجتماع صنعتی خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
شناسه مطلب : 24424
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی