مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت وگو با چیلان خبر داد:بومی سازی دو تجهیز تحریمی در گندله سازی فولاد سنگان
شرکت فولاد سنگان وابسته به هلدینگ فولاد مبارکه موفق به بومی سازی دو تجهیز تحریمی در گندله سازی خود شد که این تجهیزات تجهیزات رولر فیدر و رولر اسکرین می باشند.

مهندس سید محسن میرمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان وابسته به هلدینگ فولاد مبارکه در گفت و گو با  چیلان  خبر داد: در حوزه بومی سازی تجهیزات، معاونت تکنولوژی با رویکرد بومی سازی در شرکت ایجاد شد و در همین راستا چند ماه قبل با پارک های علم و فناوری خراسان رضوی قراردادهایی را منعقد کردیم.

وی افزود: مهندسی معکوس و تصویر برداری سه بعدی از تجهیزات، پیش از نصب را انجام دادیم تا به محض راه اندازی واحد، با شناختی که از تجهیزات و صاحبان تکنولوژی در داخل داریم، درخصوص تجهیزاتی که پاشنه آشیل کارخانه محسوب می شود به سمت بومی سازی برویم.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که این شرکت انجام داده و در سطح کشور منحصر به فرد است، بومی سازی دو تجهیز مهم در واحدهای گندله سازی است. (تجهیزات رولر فیدر و رولر اسکرین ) که این دو تجهیز، تحریمی است و  هم اکنون نیز با مشکلات جدی در واردات آن مواجه ایم. مطمئنا درآینده ای نزدیک تمام واحدهای گندله سازی به سمت بهره گیری از این تکنولوژی حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت این تجهیز در اختیار معاونت تکنولوژی فولاد سنگان است گفت: این تجهیز در معاونت مذکور و با همکاری گروهی متشکل از ۱۰ شرکت اجرایی شده است. این مدیر فولادی توضیح داد: این تجهیز تا پیش از این از کشور کانادا وارد می شده و اکنون با داخلی سازی آن، از خروج ارز جلوگیری شده است.

میرمحمدی پیش از این و در مصاحبه با  چیلان  (اینجا) ضمن بیان اینکه فلسفه ایجاد دو واحد کنسانتره و گندله در فولاد سنگان جلوگیری از خام فروشی معادن سنگان بود گفته بود: با راه اندازی واحد گندله سازی این مجموعه، تمامی کنسانتره تولیدی در منطقه سنگان جذب می شود و با راه اندازی واحد کنسانتره سازی، شعار از سنگ تا رنگ محقق می شود.

در این باره بیشتر بخوانید:

2

تاریخ انتشار : ۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
شناسه مطلب : 24124
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی