بومی سازی دانش فنی طراحی و تکنولوژی ساخت کارخانه گندله سازی
محمد مهدی خلقت معاونت مهندسی شرکت سازه های صنعتی آذران در تحلیلی به چیلان ضمن اشاره به فعالیت های این شرکت، به بومی سازی دانش طراحی و تکنولوژی ساخت کارخانه گندله سازی پرداخته است.
محمد مهدی خلقت (معاونت مهندسی شرکت سازه های صنعتی آذران)

شرکت سازه های صنعتی آذران در سال ۱۳۷۵ با اعتقاد به توسعه صنعتی کشور پا به عرصه فعالیت نهاد. آنچه که این سازمان را در بیش از دو دهه اجرای انواع پروژه ها همچنان ثابت قدم نموده، باور این مهم است که افزایش ذخیره دانش و بهره گیری از توان ایرانی، یگانه راه حرکت به سوی پیشرفت و تعالی فنی کشور خواهد بود. از این رو و به جهت بهینه سازی زنجیره ارزش، دو کارخانه ساخت سازه و تجهیزات صنعتی نیز تاسیس گردید.

شرکت آذران در این سال ها، در بخش صنعت و پروژه های شهری، تجربیات بسیاری را در کارنامه خود دارد. حس تعلق خاطر مدیران سازمان به صنعت فولاد، آذران را در این سال ها به سوی فعالیت هر چه تخصصی تر در این حوزه، رهنمون کرده است.

توسعه صنعت فولاد و به تبع آن پروژه های این حوزه در سال های گذشته همچون صنایع دیگر از محدودیت های ناشی از تحریم ها متاثر بوده است، اما ایمان به غلبه بر مشکلات و استفاده از محدودیت های تحمیل شده به منظور خلق فرصت، تحولات و خودساختگی عظیمی را در این صنعت سبب شده که شرکت آذران نیز به جهت داشتن سهمی از این موفقیت به خود می بالد.

اعتماد ارکان بزرگ صنعت فولاد کشور به این شرکت و تلاش بی وقفه مهندسین این سازمان، موجبات تحقق بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت کارخانجات گندله سازی را با ظرفیت ۵ میلیون تن در سال که بیش از متوسط جهانی آن است، فراهم آورده و ثمره آن افتتاح و بهره برداری پیش از موعد دو کارخانه گندله سازی واقع در منطقه سنگان استان خراسان رضوی با طراحی و اجرای آذران بوده است. دانش فنی و عملیات بومی شده در طی اجرای این دو پروژه به تفکیک بدین قرار است:

  • دانش طراحی کوره گندله سازی به روش Straight Grate شامل کوره پخت و ماشین انتقال گندله در کوره (Indurating Machine)
  • دانش طراحی دیسک گندله سازی با قابلیت تغییر زاویه اتوماتیک و دستی
  • ساخت دیسک گندله سازی
  • ساخت کلیه تجهیزات کوره پخت و Indurating Machine طراحی Pallet Car
  • طراحی کارخانه (Plant Engineering) واحدهای گندله سازی
  • دانش طراحی واحد بارگیری ریلی و کامیون گندله
  • دانش طراحی سیستم اتوماسیون واحدهای گندله سازی

ارزش آفرینی صورت گرفته در این بخش امکانی را فراهم آورده تا پروژه های کلان کشور از به کارگیری تکنولوژیست های خارجی حوزه گندله سازی بی نیاز گردند و کشورمان در زمره چند کشور دارنده این تکنولوژی قرار گیرد و اما آنچه که شرکت آذران امروز بدان افتخار می کند، سنگ بنایی برای پیشرفت و دست یابی به تکنولوژی های صنعتی برتر جهانی است.

2 4 34

2

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴
شناسه مطلب : 24889
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی